וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסלומון סמית ברני ממליצים לקנות מניות אורבוטק לנוכח החולשה שלאחר הורדת ההמלצות ע"י גולדמן סאקס

8.3.2001 / 22:03

רומזים כי המלצת גולדמן היתה מראש אופטימית מדי ולכן הם הורידו את התחזיות; מותירים את תחזיות הרווח וההכנסות שלהם על כנן

גתית פנקס
ltpgt
לאחר שבית ההשקעות גולדמן סאקס חתך אמש את מחיר היעד וההמלצה למניית אורבוטק , ולאחר שגם בליהמן ברדרס הביעו היום חששות מפני חולשה שעלולה החברה לחוות והורידו בסנט את הרווח הצפוי למניה, מגיע היום בית ההשקעות סלומון סמית ברני עם משב רוח מרענן ביותר עבור החברה.
lt/pgt

ltpgt
נראה כי האנליסטים ויקטור הלפרט וקולבי וויהלר אינם מאמינים שההאטה שחווה התעשייה תפגע בתוצאות הפיננסיות של החברה, והם לא מהססים להמליץ על קניית המניה בסיכון גבוה ולהציב לה מחיר יעד שאפתני של 70 דולר - גבוה פי 2 ממחירה היום.
lt/pgt

ltpgt
"אחד מבתי ההשקעות המתחרים בנו הוריד אמש את הדירוג למניה וחתך את התחזיות שלה" - כך פותחים היום בבית ההשקעות סלומון סמית ברני את הדו"ח האופטימי, תוך שהם מכוונים לדו"ח שפורסם אמש על ידי בית ההשקעות גולדמן סאקס, שהוביל את המניה אתמול לנפילה של 15%.
ltbgt
בסלומון לא מתיימרים לדעת מה הוביל את גולדמן להוריד תחזיות
lt/bgt
האנליסטים מסלומון סמית ברני אומרים כי אין הם מתיימרים לדעת מה היו המניעים להורדת ההמלצה, אולם נראה להם כי לא מדובר בבעיה כלשהי בה החברה נתקלת מכיוון הביזנס שלה. להערכתם, הורדת ההמלצה היתה לאור העובדה שבוול סטריט היו ציפיות גדולות ביותר מהחברה, והם מרמזים לכך שבית ההשקעות גולדמן סאקס לקה ב"אופטימיות יתר".
lt/pgt

ltpgt
"הירידות במניה מהוות הזדמנות קנייה טובה" אומרים בסלומון סמית ברני, "למי מהמשקיעים שמחפש חברה שמנוהלת בצורה טובה וששולטת בשוק", ומציינים כי יש לה נתח שוק של 70% במערכות הבדיקה האופטיות.
lt/pgt

ltpgt
לדברי האנליסטים, אין הם מתכוונים "להתווכח" עם גולדמן סאקס לגבי הסיבות להורדת ההמלצה, ואולם הם מאמינים שאורבוטק בהחלט נמצאת במסלול לפגוש את תחזיותיהם לשנת 2001, המדברות על רווח שנתי של 2.63 דולרים למניה. יצוין כי בגולדמן סאקס צפו האנליסטים רווח למניה של 2.53 דולרים בשנת 2001 - 10 סנט פחות מהתחזית של סלומון סמית ברני.
lt/pgt

ltpgt
הם אף מסתמכים על פרסום חדש של חברת המחקר BPA על שוק ה-PCB (מעגלים מודפסים), ממנו עולה כי בשנת 2001 שוק ה-PCB יצמח ב-9.6%, וב-2004 מדובר בשיעור צמיחה נמוך יותר, של 9%. אומנם זהו מחקר שמדבר על אחוזי צמיחה שנתיים נמוכים ממה שהיה ידוע עד כה בתעשייה - 12% - אבל האנליסטים עדיין מאמינים שאורבוטק תצליח לצמוח לפי ההדרכה המקורית של ההנהלה.
ltbrgt
lt/bgtהתחזיות בסלומון היו עד היום הנמוכות ביותרltbgt
בנוסף לכך, וויהלר והלפרט מנסים להרגיע מכיוון חששות ההאטה ב-PCB. לדבריהם, אורבוטק מוכרת את מערכות הבדיקה האופטיות שלה בעיקר לחברות המובילות, חברות ה-High End, ולהערכתם, חברות אלה אינן חוות את אותה החולשה ואת הפסקת ההזמנות שרושמת התעשייה כולה. עם זאת, הם מציינים כי לאור התחזיות הנמוכות מכיוון שותפות ה-OEM של החברה, הרי שבמחצית השנייה של 2001 תצטרך אורבוטק לצמוח בצורה גבוהה יותר מכיוון ה-PCB כדי לעמוד בתחזיות.
lt/pgt

ltpgt
בטווח הארוך יותר, טוענים האנליסטים, קיימת אפשרות לכך שאורבוטק לא תצליח לעמוד בתחזיות מאחר שהיא חשופה לסיכון ששותפות ה-OEM ינמיכו הלאה את תחזיותיהן. בסלומון סמית ברני מדברים על כך שהערפל מסביב לנקודה זו יפוג באמצע השנה, ואז הם יבחנו שוב את התחזיות.
lt/pgt

ltpgt
"עד היום התחזיות שלנו היו הנמוכות ביותר מבין האנליסטים המכסים את המניה", אומרים בסלומון סמית ברני, "וכעת ההערכות כי החברה תדווח על רווח של 64 סנט למניה ברבעון עומדות בהתאם לתחזיות הממוצעות בוול סטריט", הם מוסיפים.
lt/pgt

ltpgt
"בהשוואה לחברות טכנולוגיה אחרות שאיכזבו לא אחת בתוצאותיהן הכספיות, אורבוטק שמרה על תחזית הרווחים שלה גם לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי וגם לאחר פרסום אלה של הרבעון הרביעי", הם אומרים, "ואנחנו עומדים מאחורי התחזיות שלנו, ומאמינים שההנהלה תוביל את החברה לפגוש את תחזיותינו גם ברבעון הראשון".
lt/pgt

ltpgt
ברבעון הראשון, מציינים האנליסטים, החברה תדווח על רווח של 64 סנט למניה ועל הכנסות של 106 מיליון דולר. לדבריהם, לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון הם יבדקו את ההשפעה של הרכישה עליה הודיעה אמש אורבוטק, כך שמשתמע מכך, שאין הם מאמינים שיש לשנות את התחזיות לרבעון הראשון.
lt/pgt

ltpgt
נזכיר, כי אתמול הודיעה אורבוטק על רכישת טכנולוגיה, פטנטים וקבוצת פיתוח מחברת בראון אנד שארפ תמורת 2.6 מיליון דולר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully