וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: מגמת הפחתת הריבית במשק תימשך בטווח הקצר

9.3.2001 / 10:23

בשני הבנקים הגדולים ממליצים למשקיעים לבחון האפשרות לנצל את רמות המחירים הנמוכות בשוק המניות לשם הצטיידות במניות מובילות

שלומי גולובינסקי
ltpgt
"מגמת הפחתת הריבית המוניטרית במשק תימשך בטווח הקצר, זאת לנוכח הצפי למדדי מחירים נמוכים בחודשים הקרובים, המשך ההאטה במשק, ומרווח הריביות בינינו לבין חו"ל", כך מעריכים כלכלני לאומי בסקירתם השבועית. אולם בבנק סבורים כי ההפחתות העתידיות תהיינה הדרגתיות. דהיינו, בשיעורים נמוכים, בפרקי זמן תכופים יותר, כל עוד תיוותר רמת אי הוודאות הכלכלית והמדינית.
lt/pgt

ltpgt
באופן כללי מציינים בבנק, השבעת ממשלת האחדות ואישור בקריאה ראשונה של תקציב המדינה לשנת 2001, מסירים את אי הוודאות הפוליטית שהעיבה על הנעשה בשוק.
lt/pgt

ltpgt
בבנק מעריכים כי בטווח הקרוב יושפע מהלך המסחר בארץ מהנעשה מעבר לים, מהמצב הבטחוני בארץ, ומהשלכות ההאטה במדינות המתועשות (ארה"ב ויפאן) על פעילות החברות המקומיות. בבנק לאומי מציינים כי כל עוד לא יופיע פרמטר שישנה את כיוון המסחר במניות - התנודתיות במדדי המניות העיקריים תימשך.
lt/pgt

ltpgt
בבנק ממליצים למעוניינים לנצל את רמות המחירים הנוכחיות, ולהעדיף השקעה במניות מובילות, בעלות פעילות ממשית ועם רווחיות מוכחת, יחד עם היותן בעלות נפח מסחר גבוה. כל זאת, משום שמניות אלו, גם אם ייפגעו במקצת בטווח הקצר, יהיו הראשונות להתאושש בטווח הארוך.
lt/pgt

ltpgt
גם כלכלני בנק הפועלים סבורים כי יציאתה לדרך של ממשלת האחדות והחזרה לשיטת הבחירות הקודמת, עשויים לתרום ליציבות המערכת הפוליטית. כלכלני הבנק מציינים עוד כי אין להתעלם מרמות המחירים הנמוכות יחסית, המזמנות הזדמנויות השקעה לא מעטות.
lt/pgt

ltpgt
הירידה המסתמנת בשוק הנגזרים בסטיות התקן, הופכת, להערכת כלכלני בנק הפועלים, את השילוב בין השקעה סלקטיווית במניות מומלצות והגנה על התיק באמצעות רכישת אופציות מכר - PUT, לאופטימלית עבור משקיעים בעלי "אורך רוח".
lt/pgt

ltpgt
כלכלני הבנק מעריכים כי התעניינותם של בנקים זרים בהרחבת פעילותם בארץ, כגון גולדמן סאקס וקרדיט סוויס פירסט בוסטון, עשויה לאושש את פעילות ההשקעות הזרות בארץ.
lt/pgt

ltpgt
בבנק סבורים כי רמות התמיכה המסתמנות בשוק סביב ה-450-440 במדדי ת"א 100 ות"א 25, בהתאמה, שמתחת להן מוזרמים ביקושים, מצמצמות את האפשרות לירידות חדות מעבר לרמות אלה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully