וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטסקייפ של אי.סי.איי התאימה את מערכת ה-XDM שלה ל-SONET וסגרה עסקה ראשונה בארה"ב

8.3.2001 / 20:20

כך אומר ל-TheMarker.com מנכ"ל החברה, ערן דריאל; בכך עומדת לייטסקייפ במצב דומה לזה של כרומטיס שהודיעה גם היא עד כה על חוזה אחד

גתית פנקס
ltpgt
חברת לייטסקייפ, החטיבה האופטית לשעבר של חברת אי.סי.איי , שיחררה לשוק את גרסת ה-SONET של פלטפורמת ה-XDM שלה, ואף ביצעה מכירה ראשונה לחברת תקשורת בצפון אמריקה - כך אמר ל-TheMarker.com ערן דריאל, מנכ"ל החברה.
lt/pgt

ltpgt
פלטפורמת ה-XDM של לייטסקייפ מתאימה כיום לפרוטוקול ה-SDH שפועל מחוץ לארה"ב, אולם בחודש האחרון שוחררה לשוק גרסת ה-SONET של המוצר, שמתאימה לרשתות התקשורת במדינה. דריאל הסביר כי "מבחני השדה שלנו בצפון אמריקה מתנהלים בצורה טובה, ואנחנו מתקדמים בצורה משביעת רצון במכירות". דובר מטעם החברה אמר היום כי לייטסקייפ תודיע על זהות חברת התקשורת הצפון אמריקאית בקרוב.
lt/pgt

ltpgt
מדובר במכירה משמעותית ביותר לגבי לייטסקייפ, ולמעשה, ככל הידוע, אפילו לחברת כרומטיס, שנמכרה ללוסנט תמורת 5 מיליארד דולר, היתה רק מכירה אחת של המוצר שלה - מוצר SONET - בעסקה של 25 מיליון דולר עם קווסט האמריקאית. ההערכות הן שאפילו את המוצרים האלה כרומטיס טרם סיפקה לקווסט, ובוודאי שמאז הרכישה של החברה על ידי לוסנט היא לא שיחררה הודעה על חוזה נוסף.
lt/pgt

ltpgt
אם אכן ה-XDM של אי.סי.איי כבר ערוך לתת פיתרון SONET לספקי תקשורת אמריקאיים והחברה כבר השיגה חוזה ראשון בארה"ב - מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ביותר עבור החברה.
ltbrgt
lt/bgtדריאל מסרב להתייחס לשווי לייטסקייפ ltbgt
בתחילת 2001 פוצלה פעילותה של לייטסקייפ מאי.סי.איי, והיא הפכה לחברת התקשורת האופטית של הארגון. ללייטסקייפ בסיס לקוחות גדול ביותר מחוץ לארה"ב, הכולל מפעילי רשתות תקשורת גדולים כגון דויטשה טלקום, וודאפון (מנסמן), צ'יינה טלקום ו-NTL. החוזה הראשון למערכת ה-XDM היה חוזה של 20 מיליון דולר עם מנסמן הגרמנית, עבור מערכת מבוססת SDH הנהוגה באירופה.
lt/pgt

ltpgt
בשנה שעברה מכרה לייטסקייפ ב-260 מיליון דולר, כאשר מכירות ה-XDM היו נמוכות ביותר, אם בכלל, ועיקר המכירות היה של מערכות SDH ותיקות. דריאל אמר לנו כי לקראת סוף שנת 2000 הוא מקווה שהחברה תרשום אחוז צמיחה קבוע של 40%-30% בשנה, כלומר - שאיפה להכנסות של 350 מיליון דולר. אם אומנם דריאל יצליח להוביל את החברה ליעד זה, הרי שמדובר בהכנסות ממוצעות של 350 מיליון דולר כבר בשנת 2001.
lt/pgt

ltpgt
לפני כשבוע העריכו בבית ההשקעות פייפר ג'פרי כי בפני לייטסקייפ עומדות שתי חלופות פעולה: האחת - ביצוע גיוס פרטי של 100 מיליון דולר, והשנייה - אפשרות של רכישה. בהתחשב בדיסקאונט לעומת מתחרותיה של החברה, עליו מדברים בפייפר ג'פרי, העריך האנליסט רוב גולדמן כי שוויה של החברה יכול להגיע גם לכ-900 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
"אני לא יכול להתייחס לא לסכומים שנזרקים ולא לידיעות השונות בעיתונות כאילו אנחנו עומדים למכירה", אומר דריאל. "כל מה שאני יודע זה לדבר על הקטע הטכנולוגי, שם אנחנו עובדים על הרחבות של פלטפורמת ה-XDM שלנו לקיבולות יותר גדולות ומנסים להכניס יכולות אדפטיוויות גם לשכבה האופטית", הוא אומר.
ltbgt
לייטסקייפ הודיעה היום על הרחבת הפלטפורמה ל-800 ג'יגה ביט
lt/bgt
ובתוך כך, לייטסקייפ, המתמחה בפתרונות אופטיים, הודיעה היום על הרחבת יישומי פלטפורמת ה-XDM. מפעילי התקשורת העושים שימוש בפלטפורמה יכולים לבנות שירותי תקשורת מתקדמים תוך הרחבה מודולרית והדרגתית של אותה פלטפורמה. עד כה הציעה לייטסקייפ את אפשרות ההרחבה לטווח של עד 40 ערוצים של 10 ג'יגה ביט לשנייה, ואילו היום היא מכריזה על אפשרות ההרחבה ההדרגתית עד לטווח של 80 ערוצי ג'יגה ביט, קרי - עד 800 ג'יגה ביט לשנייה.
lt/pgt

ltpgt
"יתרון המודולריות מאפשר למפעילים להתכונן לשינויים בלתי צפויים בקצב הגידול של כל רמות הרשת", מסביר דריאל. "הקפצנו את סדר הגודל של היכולות האופטיות שלנו, וכעת הממשקים שלנו מתאימים עצמם לאופי השירות", הוא מסביר.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, לקוח שיבקש פלטפורמה למהירות נמוכה ויבקש לאחר מכן להרחיב אותה יוכל לקבל את השירות בצורה אוטומטית, שכן המוצר עושה אדפטציה לקצב שהלקוח דורש. דריאל מדגיש כי ההתפתחויות האחרונות בשוק, לפיהן החברות חוששות להשקיע תקציבים של מיליוני דולרים מבלי לדעת מתי יוכלו לראות החזר על כך, מתיישבות בצורה טובה עם המערכת האדפטיווית.
lt/pgt

ltpgt
"ישנן חברות שאומנם קיבלו רשיונות לתקשורת הדור השלישי, אולם אין הן יודעות מתי הן יצליחו לראות החזר על השקעתן", אומר דריאל. "על כן, הן מפחדות להשקיע כסף רב בפלטפורמות יקרות. אנחנו מאפשרים להן להתחיל בקצבים נמוכים ולהמשיך ולעלות הלאה, לפי התקדמות הרשתות שלהן", הוא מסביר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully