וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום: אפעל להורדת ריבית וליישום של רפורמה חדשה במס

9.3.2001 / 17:31

טען כי אין לפסול הגדלה של הגירעון עבור מהלכים פרודוקטיוויים למשק; שר האוצר החדש אמר את הדברים אחר הצהריים במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב

כתב TheMarker.com
ltpgt
שר האוצר החדש, סילבן שלום, דיבר היום לראשונה מאז נכנס לתפקידו במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב.
lt/pgt

ltpgt
שלום טען בכינוס כי אינו פוסל הגדלה של הגירעון בתקציב המדינה במטרה לתמוך בערוצים בוני צמיחה. להערכתו, מוטב לתת משאבים תקציביים מבעוד מועד כדי למנוע משבר, מאשר להיאלץ אח"כ לתת סיוע חירום במטרה להוציא את המשק ממשבר.
lt/pgt

ltpgt
להערכתו, יש לבסס את צמיחת המשק גם על צמיחתן של החברות בענפים המסורתיים ולא רק על ענפי ההיי-טק. בשנים האחרונות ענף ההיי-טק לבדו היה דומיננטי, אך בגלל התלות הגבוהה שלו בשווקים בינ"ל, כעת כשהוא נמצא בירידה, זו פוגעת בצמיחת המשק כולו. שילוב נבון ומושכל בהפניית המשאבים בין הענפים השונים יאפשר צמיחה ברת קיימא וצמצום התלות של המשק בשוקי העולם.
lt/pgt

ltpgt
שר האוצר החדש הבהיר כי הוא תומך ברפורמה במס. לטעמו, כדי לבסס רפורמה במס חדשה צריך לקחת בחשבון שבחודשים האחרונים גדלו הוצאות הממשלה בגלל הוצאות הביטחון ולא ניתן לאמוד כיום עד כמה עוד תכביד הוצאה זו על המשק. כמו כן, הצעות החוק של הח"כים באחרונה, שיגבו מהממשלה הוצאה של 2 מיליארד שקל, וכן הכנסות המדינה ממסים שירדו כתוצאה מההאטה, פגעו קשות במקורות המימון של הממשלה.
lt/pgt

ltpgt
על כן, לדעתו, כל רפורמה תצטרך לקחת בחשבון את הירידה במקורות המימון של הממשלה וצריך להבטיח שהיא תהיה מבוססת ומתאימה לצרכי המשק החדשים.
lt/pgt

ltpgt
הכלכלה הישראלית חייבת להתבסס על שני עוגנים: המוניטרי והפיסקלי וחייבים ליצור שיתוף פעולה בין השניים. שלום הזכיר כי בזמנו הוא תמך בצמצום הריבית של פרנקל ויותר מאוחר שינה את דעתו בעקבות האירועים במשק. "יש להיות גמיש ולקבל החלטות לפי מצב המשק", טען.
lt/pgt

ltpgt
ממשלת ברק דיברה על הצורך בהקטנת הגירעון ל-1.75% מהתוצר אך החליטה בסיכומו של דבר להגדיל את הגירעון מעבר לתוואי ל-2.25% מהתוצר ולמרות זאת הפרופיל של ישראל לא ירד. על כן, לדעתו, אין לפסול הגדלה של הגירעון עבור מהלכים פרודוקטיוויים למשק.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully