וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי לא נפגע מהמיתון? הטלוויזיה בכבלים

9.3.2001 / 15:31

בתקופות מיתון קודמות עסקי חברות הכבלים לא נפגעו; כעת תזרים המזומנים שלהן עוד ישתפר בזכות שירותים אינטראקטיוויים

רויטרס
ltpgt
lt/bgtפטריק מרקייltbgt
שוק מניות הטכנולוגיה התמוטט במהלך השנה האחרונה. אבל אחד ממגזרי השוק, שבתקופת הבהלה לטכנולוגיה זכה להתעלמות כמעט מוחלטת, הצליח להימנע מפגיעה.
lt/pgt

ltpgt
מחירי המניות של חברות הטלוויזיה בכבלים בארה"ב, כמו Cablevision Systems (סימול CVC), קומקסט ו-Cox Communications, עלו בתקופה שמחירי המניות של יקירות נאסד"ק, כמו סיסקו 10003562-MRQ, מיקרוסופט ויאהו ירדו.
lt/pgt

ltpgt
השמועה כבר התפשטה. מניות הכבלים הן "אין".
lt/pgt

ltpgt
כדברי דיוויד לי סמית, אנליסט של Dain Rauscher Wessles: "מצב דומה לזה של חברות הכבלים כעת, כשכל הכוכבים מסתדרים לטובתן - אינו שכיח, ואני לא חושב שהמגמה הזו תשתנה בעתיד הקרוב".
lt/pgt

ltpgt
משקיפי השוק אומרים, שבגלל האקלים הכלכלי הסוער, משקיעים נוטים להתייחס בחיוב לחברות הטלוויזיה בכבלים. בתקופת הבהלה להיי-טק הם התייחסו לחברות הכבלים כאל אוסף חברות שאפשר לשים בבוידעם.
ltbgt
חברות הכבלים כנמל מבטחים
lt/bgt
אולם מאז השיא שנקבע במארס בשנה שעברה, מדד הנאסד"ק ירד ב-57%, וביצועיהן של שבע מבין חברות הכבלים הגדולות בארה"ב עלו על אלה של הנאסד"ק. המניות של ארבע חברות מובילות בשוק הכבלים עלו ביותר מ-17% במהלך השנה שעברה. כעת, כשהמשקיעים מחפשים קצת ביטחון, הם רואים את חברות הכבלים כנמל מבטחים.
lt/pgt

ltpgt
ביום חמישי נסגרו בנאסד"ק המניות של Cablevision ב-83.90 דולר - עלייה של 2.84%. המניות של קוקס ירדו ב-44 סנט למניה, וכעת המניה נסחרת ב-43.19 דולר. המניות של קומקסט ירדו ב-43 סנט למניה, ונסגרו ב-44.8 דולר למניה.
ltbrgt
lt/bgtחברות הכבלים מגלות כושר עמידות בפני הצרות בשוקltbgt
לדברי אנליסטים, חברות הכבלים, שתזרים המזומנים שלהן תלוי במנויים, מגלות כושר עמידות בפני הצרות שנפלו על שאר מניות הטכנולוגיה. ניתן לייחס את כוחן לכך שהן סובלות פחות מירידה בכמות הפרסום או המשתמשים.
lt/pgt

ltpgt
טום איגן, אנליסט של UBS Warburg, ציין כי "עסקי הטלוויזיה בכבלים הם מאוד צפויים - 40 דולר כל שלושה חודשים, כפול מספר המנויים. כבר ראינו את זה בתקופות המיתון ב-81 וב-74 - פעילות הכבלים לא ניזוקה. אנשים ויתרו על חופשות, הפסיקו ללכת למסעדות, אבל הם לא ניתקו את הכבלים".
lt/pgt

ltpgt
מאז מארס בשנה שעברה, מניות Cablevision, המשרתת 3.2 מיליון לקוחות באזור ניו יורק, עלו ביותר מ-37%. המניות של צ'רטר קומיוניקיישן (סימול CHTR), המספקת שירות ליותר מ-6 מיליון לקוחות בסן לואיס, עלו ביותר מ-36% .
lt/pgt

ltpgt
מרי ג'ו מוהל, מנהלת קשרי משקיעים בצ'רטר קומיוניקיישן, אמרה: "ככלל, מגזר הכבלים היה עמיד למדי בפני תקופות מיתון, ואנחנו ממשיכים להאמין שיהיה טוב".
lt/pgt

ltpgt
בחודש שעבר צ'רטר, חברת הכבלים הרביעית בגודלה בארה"ב, דיווחה על עלייה של כמעט 30% בתזרים המזומנים ברבעון הרביעי. לדברי החברה, השנה היא מצפה לכך שעסקיה יגדלו במהירות רבה יותר.
lt/pgt

ltpgt
חברות האם של שתי מפעילות הטלוויזיה בכבלים העיקריות בארה"ב - AT&T ברודבנד וטיים וורנר cable - לא זכו לכך שמניותיהן יעלו כמו מניות יריבותיהן הקטנות יותר.
lt/pgt

ltpgt
ספקית השיחות הבין לאומיות, AT&T (סימול T) וחברת המדיה באינטרנט AOL-טיים וורנר 10003651-MRQ סבלו מהחולשות העיקריות של מגזרי הטכנולוגיה והטלקום, ו-AT&T סובלת גם מבעיות ניהול פנימיות. ביום המסחר של אתמול, ירדה המניה של AT&T ב-25 סנט, ל-23.6 דולר למניה, בעוד ש-AOL ירדה ב-80 סנט למניה, ועם הסגירה נסחרה ב-44.5 דולר.
ltbrgt
lt/bgtיותר תמורה לכסףltbgt
אנליסטים אומרים שחברות הכבלים הראו שהן מיומנות בהגדלת בסיס המנויים ותזרים המזומנים. הן עושות זאת בכך שהן מוכרות ללקוחותיהן שירותים נוספים. לדבריהם, שירותים מתקדמים, כגון וידיאו דיגיטלי, הזמנת סרטים בתשלום, טלוויזיה אינטראקטיווית והעברת נתונים בצורה מהירה, יחזקו את מעמדו של מגזר הטלוויזיה בכבלים.
lt/pgt

ltpgt
ג'ון מרטין, אנליסט של ABN AMRO, אומר שהדרישה הבסיסית לשירותי הכבלים לא תפחת, והדרישה לשירותים בתשלום, כגון מידע מהיר וכבלים דיגיטליים - תמשיך להיות גבוהה.
lt/pgt

ltpgt
נציגים של צ'רטר אמרו שהם מצפים לכך שבשנת 2001 מידת החדירה של החברה לשוק תעלה מ-15% ל-30%. לדברי מרי ג'ו מוהל, "העלייה בכמות המנויים תשמש כמסלול המראה לשאר השירותים המתקדמים שלנו, כמו סרטי וידיאו בהזמנה, טלוויזיה אינטראקטיווית, ואינטרנט בכבלים".
lt/pgt

ltpgt
סמית מ-Dain Rauscher Wessles אמר שחברות כבלים כמו קומקסט ייהנו מהעלייה בדרישה לבידור ביתי ושימושים אינטראקטיוויים חדשים, משום שלראשונה מזה 50 שנים, הטכנולוגיה תשנה את הדרך שבה אנשים צופים בטלוויזיה.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, "הזדמנויות רבות עומדות בפניה של קומקסט, והיא כבר מנצלת היטב את ההזדמנויות שהיו לה בעבר. בשנתיים שלוש הקרובות המנויים יתחילו לשלם עבור טריקים חדשים, ואז יפחתו הוצאות ההון של החברה".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully