וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריד כפפות ומרים מסך

5.3.2001 / 19:23

תמיר אשל אמר היום שיאהו הוא האתר החביב ביותר על ישראלים, וגילה פרטים על נכסיו החשובים ביותר - הגולשים

נתן ליפסון
ltpgt
תמיר אשל רצה להציג היום את היתרונות של יאהו ככלי פרסומי, אך את הכותרות תתפוס ככל הנראה הכרזתו על כך שבינואר 2001 צפו גולשים ישראלים מישראל בכ-75 מיליון דפי אינטרנט ברשת של יאהו. 75 מיליון דפים נצפים בינואר.
lt/pgt

ltpgt
בפעם האחרונה ששאלנו את אשל, המשמש כנציג יאהו בישראל, כמה דפים נצפים יש ליאהו בקרב ישראלים, זה היה בסוף נובמבר 2000, והתשובה היתה: כ-50 מיליון דפים - צמיחה של 50% בתוך כחודשיים.
lt/pgt

ltpgt
כבר אז הציב מספר זה את יאהו בראש טבלת הפופולריות אצל גולשים ישראלים, אך מה שמדהים הוא שפער זה הלך והעמיק בצורה ניכרת: כמות הדפים הנצפים של האתרים האחרים החביבים על גולשים ישראלים אינה מתקרבת למספר זה. מנהלי האתרים הכי פופולריים - וואלה 1080415-MRQ, נענע ו-MSN ישראל - מדווחים על כ-40 מיליון דפים נצפים בחודש לכל אחד. מספר הדפים הנצפים של יאהו כפול כמעט.
lt/pgt

ltpgt
מדד אחר, אולי חשוב יותר, דווקא מעיד על כך שיאהו אינו האתר הכי פופולרי: מספר המשתמשים הייחודיים (Unique Users) - מספר הגולשים הישראלים השונים שפקדו את אתרי יאהו - הגיע בינואר 2001, כך על פי יאהו, לכ-600 אלף. זאת לעומת 850 אלף בוואלה ו-750 אלף ב-MSN ישראל.
lt/pgt

ltpgt
זה נכון, אך כל עוד שעיקר ההכנסות של הפורטלים הוא מפרסום, מספר הדפים הנצפים הוא הנתון הרלוונטי יותר.
lt/pgt

ltpgt
שאלנו את אשל אם זה הגיוני שמספר הדפים הנצפים של יאהו צמח ב-50% בתקופה כה קצרה. אשל משיב בחיוב כמובן: "חווינו צמיחה כזאת במדינות רבות באזור. מספר הדפים הנצפים שלנו בטורקיה ובערב הסעודית גדול אף יותר מבישראל".
ltbrgt
lt/bgtגולש יאהו הממוצע מישראלltbgt
לדברי אשל, חלק ניכר מהצמיחה החזקה נובע ככל הנראה משירות Yahoo Groups - אתר אינטרנט מקבוצת יאהו המאפשר להכין רשימות דיוור למטרות שיווקיות. אשל חשף היום נתונים נוספים על יאהו, שוודאי יעניינו את המתחרות הישראליות שלה - מתחרות, שלפחות בכל הנוגע לכמות דפים נצפים, עדיין מפגרות אחריה:
lt/pgt

ltpgt
1. מספר הגולשים הישראלים הרשומים ביאהו מהווה כמחצית מכמות המשתמשים הייחודיים, כלומר כ-300 אלף. משתמשים נרשמים כאשר הם מגדירים דפים אישיים, כאשר הם מקבלים תא דואר אלקטרוני כאשר הם משתמשים בשירות המסרים המיידיים של יאהו - Yahoo Messenger וכאשר הם מבקשים להשתמש בשירותים נוספים. כל רישום כזה מחייב מילוי פרטים אישיים מסוימים, שכל עוד הם נכונים, הם מספקים ליאהו הזדמנות לפלח את השוק לצרכי פרסום.
lt/pgt

ltpgt
2. מתוך סך התנועה של גולשים ישראלים באתרי יאהו, 32% הם לפונקציות הדואר, 26% הם לפונקציות הפיננסיות - בעיקר משיכת ציטוטי מניות ומידע בורסאי מוול סטריט ו-14% הם ל-Geocities - המאפשר לבנות אתרים אישיים. אלה השירותים החביבים ביותר ביאהו על גולשים ישראלים.
lt/pgt

ltpgt
3. על פי נתונים מאוקטובר 2000, אתרי יאהו חביבים במיוחד על גברים ישראלים - 74% מהגולשים הישראלים לאתרי יאהו הם גברים. לשם השוואה, בארה"ב, במהלך שנת 2000, התאזנה כמות הגולשות עם כמות הגולשים.
lt/pgt

ltpgt
4. קבוצת הגיל הנפוצה ביותר באתרי יאהו מקרב הישראלים היא בני 29-25 - בני הגילאים האלה היוו 18% מהגולשים לאתרי יאהו באוקטובר 2000. במקום השני, עם 17%, קבוצת הגיל 17-13, ובמקום השלישי, עם 16%, קבוצת הגיל של 24-21 שנים. הייצוג של בני 20-18 שנה נמוך יחסית, כ-11%, וזאת כמובן כיוון שזה הגיל בו הישראלים משרתים בצבא.
lt/pgt

ltpgt
5. כמעט 45% מהישראלים שנרשמו אצל יאהו הגדירו את עצמם כשייכים לתעשיית המחשבים/היי-טק (17.6%), התוכנה (13.4%) והמו"פ או האקדמיה (13.4%). קבוצות העיסוק הבאות בתור הן מערכות מידע ואינטרנט (7.6%), הנדסה ובניין (7.6%), בנקאות ופיננסים (6.7%) ובריאות (5.9%) .
lt/pgt

ltpgt
6. סטודנטים מהווים 22.4% מהנרשמים הישראלים ביאהו. 15.3% עוסקים במחשבים ותוכנה, 11.2% הגדירו את עצמם כתלמידים ו-10.2% כמנהלים. 9.2% אמרו שהם אקדמאים, ושיעור דומה אמרו שהם עוסקים במקצועות חופשיים.
lt/pgt

ltpgt
אז אם אתם מנסים לשרטט לעצמכם את גולש יאהו הממוצע, סביר שהוא גבר בשנות ה-20 לחייו, יש לו השכלה בענף טכנולוגי כלשהו, והוא מגיע ליאהו בעיקר בגלל הדואר האלקטרוני וכדי לקבל מידע על הנעשה בוול סטריט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully