וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יוז מנסה לסכל את רכישת החברה ע"י ניוז קורפ - מחפש קונה אחר

11.3.2001 / 11:48

ניוז קורפ זועמת על נסיונה של יוז לסגת מהעסקה; פתחה מו"מ מקביל עם המתחרה אקוסטאר

דפנה מאור
ltpgt
יו"ר חברת הלוויינים יוז אלקטרוניקס (סימול GMH), מייקל סמית, המתנגד למכירת החברה לידי תאגיד המדיה ניוז קורפ, החל במגעים עם משקיעים פוטנציאליים במטרה לבצע ספין אוף של החברה. על כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" במהלך סוף השבוע.
lt/pgt

ltpgt
התנגדותו של סמית עלולה לסכל את הצעת הרכש של ניוז קורפ, שלפי דיווחים התקבלה על ידי מועצת המנהלים של ג'נרל מוטורס (סימול GM), החברה האם של יוז. GM נתנה לסמית ארכה של 3 שבועות למצוא עסקה חלופית.
lt/pgt

ltpgt
סמית נמצא במו"מ עם מספר חברות, בהן SBC (סימול SBC), ג'נרל אלקטריק (סימול GE) ומיקרוסופט במטרה למכור להן נתח ביוז, שלאחר מכן יונפק על ידיהן.
lt/pgt

ltpgt
מכירת מניות ביוז תכניס לכיסה של GM את המזומנים שהיתה מקבלת מידי ניוז קורפ, אך תאפשר ליוז לשמור על שליטה. יוז מקווה להשיג עסקה שתכניס לג'נרל מוטורס לפחות 5 מיליארד דולר במזומן על פני תקופה של שנה. ההצעה המקורית של ניוז קורפ כללה 8 מיליארד דולר במזומן ל-GM, השולטת ב-30% מיוז.
lt/pgt

ltpgt
התגובה הנזעמת של ניוז קורפ לנסיונות החילוץ של סמית לא איחרה לבוא. החברה איימה לפרוש מהעסקה לחלוטין, למרות שיוז מהווה נכס יקר ערך עבורה, בזכות חטיבת הטלוויזיה בלוויין שלה, דיירקטי.וי, המשרתת 10 מיליון מנויים בארה"ב. יו"ר ניוז קורפ, רופרט מרדוק, אפילו החל לנהל שיחות עם יריבו המושבע, צ'רלי ארגן, בעל השליטה באקוסטאר (EchoStar), מפעילת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב אחרי יוז.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully