וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנק הפועלים אופטימים לגבי נור מקרופרינטרס אך מקצצים את מחיר היעד ל-14.7 דולר

11.3.2001 / 12:29

מציינים כי הקיצוץ במחיר היעד מ-17.2 דולר הוא תוצאה ישירה של ירידת המכפילים בחברות הנסחרות בנאסד"ק; מותירים את המלצת ה"קנייה" למניה

גולן פרידנפלד
ltpgt
בנק הפועלים מוריד ב-17% את מחיר היעד למניית נור מקרופרינטרס 10003225-MRQ והוא יעמוד על 14.7 דולר. מחיר זה עדיין גבוה ממחיר השוק, 8.5 דולרים למניה, ב-72%, ובשל כך בבנק עדיין מותירים את המלצת ה"קנייה" למניה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטית רחלי שרון מציינת כי הסיבה העיקרית להורדת מחיר היעד נעוצה בעובדה שבתקופה האחרונה חלה ירידה משמעותית יחסית ברמות המכפילים של החברות הנסחרות בנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
שרון מעריכה כי החברה, העוסקת בייצור ומכירה של מערכות דפוס דיגיטליות המשמשות לשלטי חוצות ומודעות ענק, תמשיך להציג קצבי צמיחה נאים בשנים הקרובות, בעיקר הודות לעובדה כי היא נחשבת למובילה עולמית הפועלת בנישה הצומחת בקצה מהיר יחסית. להערכתה של שרון, מכירות החברה לשנת 2001 יסתכמו בכ-170 מיליון דולר - צמיחה של כ-39.4% לעומת שנת 2000, ושולי הרווח הגולמי ינועו סביב 47%. הרווח הצפוי, על פי הערכותיה של האנליסטית, עומד על 17 מיליון דולר בשנת 2001 ומשקף גידול של 26% לעומת רווחיה בשנת 2000, שהסתכמו ב-13.4 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
שרון מציינת כי רכישת חברת סלסה (תמורת 30 מיליון דולר), מתחרתה של נור ללקוחות ה-Low End היתה צעד חיוני מבחינת החברה ותרם לה רבות בגיוון תמהיל המוצרים שלה. כמו כן, תרם המיזוג גם לפרישה הגיאוגרפית של נור וביכולת ההפצה שלה, שכן נור מכרה בעיקר לשוק האירופי והצפון אמריקאי ואילו סלסה התמקדה יותר במדינות המתפתחות.
lt/pgt

ltpgt
שרון מעריכה כי הסינרגיה בין 2 החברות עדיין לא מוצאה במלואה וכי היא תמשיך להתבטא בדו"חות הכספיים של נור בעתיד ותסייע לנור לעמוד ביתר הצלחה מול שתי מתחרותיה העיקריות, סאיטקס ויז'ן, שבבעלות סאיטקס , וחברת ווטק שבבעלות פרטית. מהנתונים שפירסמה נור עולה כי היא בעלת נתח השוק הגבוה ביותר עם 43%. אחריה ווטק עם 36% וסאיטקס עם 21%.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטית סבורה כי שוק הההדפסות בפורמט רחב הינו שוק מרכזי של פרסום חוץ ביתי (תעופה, קניונים, אוטובוסים וכו') בעל פוטנציאל צמיחה גבוה יחסית. שוק זה נאמד ב-18 מיליארד דולר מכירות ללקוחות הקצה. ההערכות בשוק מדברות על השקעה של 1.5 מיליארד דולר בציוד הדפסה דיגיטלי לעומת השקעה של 240 מיליון דולר בלבד בשנת 2000. שוק נוסף בו פועלת נור הוא שוק ההדפסות בפורמט רחב מאוד שקצב צמיחתו נמוך משמעותית מקצב הצמיחה של שוק ההדפסות בפורמט רחב. ההערכות הן כי שוק זה, שנאמד ב-240 מיליון דולר, יגדל ב-2005 ל-500 מיליון דולר, כאשר קצב בצמיחה השנתי הצפוי הוא כ-15%.
lt/pgt

ltpgt
לשם השוואה, כלכלני בנק אגוד בסקירתם את נור, העניקו לה מחיר יעד של 25 דולר, גבוה ב-194% ממחירה כיום. צפי הרווחים שהציגו האנליסטים לשנת 2001 עמד על 18 מיליון דולר לעומת ההערכות בנק הפועלים שעומדות על רווח צפוי של 17 מיליון דולר כאמור.
lt/pgt

ltpgt
בסיכומו של דבר, גם לאחר שקיצצו במעט את מחיר היעד למניית נור, הרי שגם בבנק הפועלים אופטימים לגבי עתידה של החברה ולגבי היכולת שלה לעבור את שנת 2001 בשלום, למרות ההאטה הכללית השוררת במשקים השונים בעולם והמתוכננת להחריף במחצית הראשונה של 2001.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully