וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך נוסף בהיי-טק: הסטארט אפ שונרא תובע 2 מיליון שקל ממשקיעים שעיכבו השקעה בחברה

8.3.2001 / 18:51

המשקיעים, חברת טריפון וחברת ההשקעות בראבו, מבקשים מצידם להורות על אכיפת הסכם ההשקעה ולהורות לשונרא להעביר להם 10% ממניותיה

אמיר הלמר
ltpgt
חברת הסטארט אפ שונרא, העוסקת בפיתוח תוכנה המדמה רשתות מחשבים, הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד חברת טריפון (TREEFON) וחברת ההשקעות בראבו (BRAVO INVESTMENTS) על סך 2 מיליון שקל, בגין נזקים שנגרמו לה עקב ביטול השקעתן המתוכננת של החברות בשונרא.
lt/pgt

ltpgt
תביעה זו הוגשה כתביעה שכנגד, לאחר שטריפון הגישה לבית משפט תביעה לאכוף את הסכם העקרונות שנחתם בינה לבין שונרא בשנה שעברה, לפיו תשקיע בראבו בשונרא 1 מיליון דולר תמורת 10% ממניותיה.
lt/pgt

ltpgt
שונרא טוענת בתביעתה היום, כי בין הצדדים נחתם אומנם הסכם עקרונות בפברואר 2000, לפיו תשקיע בראבו מיליון דולר בחברה תמורת 10% ממניותיה. אולם, לאחר חתימת ההסכם לא עמדה בראבו בלוח הזמנים המיועד להשקעה, ועיכבה את ביצועה ביותר מ-4 שבועות מהמועד האחרון לביצועה.
lt/pgt

ltpgt
שונרא טוענת כי עמדה להשיק מוצר חדש במהלך חודש מארס 2000, ותיכננה לעשות שימוש בכספים שיתקבלו מהמשקיעים להקמת מערך השיווק, יחסי ציבור, הקמת סניפים בחו"ל. לפיכך, המועדים היוו תנאי יסודי להתקשרות כלשהי בין הצדדים.
lt/pgt

ltpgt
שונרא טוענת שהמשקיעים ידעו שלגורם העיתוי יש חשיבות עליונה, וכי איחור בהשקתו של מוצר מסוים ועיכוב בהתחלת מאמצי השיווק וההחדרה של המוצר לשוק, יכולים לגרום נזקים אדירים לחברה כמו שונרא בשוק בו היא פועלת.
lt/pgt

ltpgt
שונרא טוענת כי עקב העיכוב בביצוע ההשקעה ובחתימה על הסכם ההשקעה הסופי, החליטה החברה שלא לבצע את ההתקשרות והודיעה על כך למנהלי בראבו בסוף חודש אפריל שנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
עוד טוענת שונרא, כי היעדר כספי ההשקעה עליהם הסתמכה גרם להאטה משמעותית בקצב פיתוח עסקיה. בשל היעדר משאבים מספיקים נאלצה החברה לגייס כוח אדם בקצב איטי יותר. התוצאה הישירה של אי השלמת עסקת ההשקעה, טוענת שונרא, היא עיכוב של כחצי שנה בהשלמתו של מערך השיווק של המוצר, ובעקבות כך אובדן מכירות.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף טוענת שונרא, כי עיכוב ההשקעה הביא לכך שמכירות המוצר התקדמו בקצב איטי יותר ממה שניתן היה אם כספי ההשקעה היו מוזרמים במועד, וגרם לכך שלקוחות פוטנציאליים של שונרא הפכו להיות לקוחות בפועל של מתחריה. כמו כן נפגע באופן ניכר המוניטין של החברה.
lt/pgt

ltpgt
שונרא טוענת כי פעולותיהן של בראבו וטריפון ומנהליהן, שנתבעים אף הם בעיכוב מסמכי ההשקעה, נעשו בחוסר תום לב ולפיכך הם חייבים לפצותה בגין נזקיה. שונרא מציינת כי טרם נתגבשו כל נזקיה והיא מעמידה אותם כעת על כ-2 מיליון שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully