וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM הציעה ל-36 אלף מעובדי חטיבת גלובל סרוויסס עסקת פרישה

11.3.2001 / 14:34

כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"; דוברת החברה טוענת כי ההצעה היא הליך טבעי בהתפתחות העסקית ואינה קשורה להאטה בכלכלת ארה"ב

סוכנויות הידיעות
ltpgt
IBM (סימול IBM) הציעה ל-36 אלף מעובדי חטיבת גלובל סרוויסס עסקת פרישה, כך מדווח ה"וול סטירט ג'ורנל". ההצעה, לדברי החברה, היא הליך טבעי בהתפתחות העסקית ואינה קשורה להאטה בכלכלת ארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
36 אלף איש זכאים לממש הצעה זו, אך אנו צופים שרק 3% עד 4% ינצלו אותה, בעיקר אלו המתכוונים לפרוש ממילא", אמר גורם המקורב להחלטה. בשנה שעברה העסיקה חטיבת גלובל סרוויסס כ-130 אלף עובדים.
lt/pgt

ltpgt
לפי תנאי עסקת הפרישה, יקבלו העובדים שכר של שבוע עבודה עבור כל 6 חודשים שעבדו בו. התשלום המקסימילי יהיה 26 שבועות עבודה. כמו כן, תעניק IBM עזרה בהסבה המקצועית - בין היתר, תממן החברה את ההכשרה לעובדים שיבחרו בהסבה מקצועית.
lt/pgt

ltpgt
ג'ן בטלר, דוברת IBM, אמרה כי ההצעה אינה תוצאה של ההאטה בכלכלה בארה"ב והיא מהווה מהלך עסקי שגרתי. לדבריה, זוהי דרכה של IBM להתאים את כוח האדם למיזמים החדשים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
לורה קוניגליארו מגולדמן סאקס מניחה ל-IBM ליהנות מהספק: "תחום השירותים רחב מאוד ומכיל אספקטים רבים, אך אני יכולה להגיד במידה מספקת של ביטחון כי באמת מדובר בהיערכות מחדש של כישורים". היא הוסיפה, עם זאת, כי מהלכים מסוג זה חשודים נוכח ההאטה בכלכלה.
lt/pgt

ltpgt
עסקי השירותים מהווים 37% מהכנסות IBM. ברבעון הרביעי חתמה החברה על חוזי אאוט-סורסינג בשווי כולל של 12.5 מיליארד דולר. צבר ההזמנות מעסקי האאוט-סורסינג צמח מ-60 מיליארד דולר בתחילת שנת 2000 ל-85 מיליארד דולר בסופה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully