וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על היין לבדו: יקבי ברקן תשווק גם שמן זית

11.3.2001 / 15:46

יקבי ברקן נכנסת לתחום החדש, לאחר שבשבוע שעבר הכריזה על מיזוג עם חברת סגל לכניסה לתחום המעדנים והמשקאות החריפים

נורית שר
ltpgt
יאיר לרנר ושמואל בוקסר, מנכ"לים משותפים ביקבי ברקן , מסרו היום כי יקבי ברקן שיווק והפצה החלה להפיץ בלעדית את שמן הזית כתית של רפול את ג'השאן, במסגרת הסכם שנחתם בין שתי החברות במהלך שנת 2000. ההסכם נועד לייעל את תהליך שיווק שמן הזית ולהרחיב את נתח השוק שלו.
lt/pgt

ltpgt
שוק שמן הזית בישראל מוערך בכ-74 מיליון שקל בשנה, 60% מתוכם (כ-44 מיליון שקל) נמכרים ברשתות השיווק הגדולות ו-40% (שהם 29 מיליון שקל) בשוק הפרטי.
lt/pgt

ltpgt
השחקנים הראשיים מבין יצרני שמן הזית בישראל המשווקים ברשתות הגדולות הם PL עם נתח שוק של כ-30%, כרמל מזרחי כ-15%, חברת 778 עם נתח שוק של כ-10%, סגל - כ-5%, בית הבד כ-5%, יבוא ואחרים כ-35%. היצרנים המובילים בשוק הפרטי הם כרמל מזרחי עם נתח שוק של כ-30%, ושקד המחזיקה בנתח שוק של כ-25%.
lt/pgt

ltpgt
שלמה לבון, סמנכ"ל השיווק ביקבי ברקן, מעריך כי שמני הזית של החברה יתפסו בתוך שלוש שנים 15% מהשוק (11 מיליון שקל). "אני מעריך כי בשוק יישארו ארבעה שחקנים מרכזיים: היקבים המובילים, 778, בית הבד המודרני ואנחנו", אמר לבון והוסיף כי "כל היתר ייעלמו מהרשתות הגדולות וניתן יהיה למצוא אותם בעיקר במעדניות".
lt/pgt

ltpgt
יקבי ברקן הכריזה בשבוע שעבר גם על מיזוג עם חברת כרמי צבי - אחים סגל בע"מ, בתחום המעדנים והמשקאות חריפים, שני תחומים חדשים נוספים לחברה. כמו כן, פיתחו ביקבי ברקן מוצר ייחודי עבור עלית 746099-MRQ - כד שמן בקבוק קטן של 250 מ"ל. לבון מוסיף כי בעתיד תשיק החברה מוצרים חדשים נוספים.
lt/pgt

ltpgt
לבון הדגיש כי פעולות השיווק העיקריות לשמן הזית ייעשו עפ"י הקו המנחה של יקבי ברקן של פעילות קד"מ עצמאית. לדבריו, החברה תשקול בהמשך אם להעלות קמפיין למוצר, אך בשלב זה כל התקציב מופנה לטעימות בנקודות המכירה ובמסעדות. לבון הוסיף כי לקראת החגים נכנסה יקבי ברקן גם לתחום חבילות השי עם השמנים בהצלחה מרובה.
lt/pgt

ltpgt
השותפות בין משפחת ג'השאן הנוצרית מכפר מרר בגליל לבין רפאל איתן מתל עדשים נוסדה כבר ב-1984. עם מינויו של רפאל איתן לשר החקלאות ב-1990 הופסקה פעילותו בענף מחשש לניגודי אינטרסים. בינואר 2000 חודשה הפעילות המשותפת, על ידי הקמת חברה בע"מ רפול את ג'השאן.
lt/pgt

ltpgt
בעלי יקבי ברקן הם שמואל בוקסר - 32% מהון המניות הרגילות (בצירוף מניית הנהלה אחת), יאיר לרנר - 32% מהון המניות הרגילות (בצירוף מניית הנהלה אחת), גב' זיווית שפיר 11%. על ידי הציבור מוחזקים 25%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully