וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שם המתחם snapple.co.il יישלל ממחזיקו הישראלי

11.3.2001 / 15:55

פסיקה של ועדת יישוב המחלוקות של איגוד האינטרנט הישראלי; שם המתחם יירשם על שמה של חברת Snapple Beverages האמריקאית

אמיר הלמר
ltpgt
הוועדה המייעצת (Advisory Committee) לאיגוד האינטרנט הישראלי (גוף יישוב מחלוקות בענייני שמות מתחם) קובעת בפסיקה חדשה כי שם המתחם snapple.co.il, הרשום כיום על שם מחזיק ישראלי, יועבר ויירשם מחדש על שם חברת Snapple Beverages האמריקאית.
lt/pgt

ltpgt
זו הפסיקה הרביעית מסוגה בישראל. הפסיקות הקודמות עסקו בשמות:
Toys'R'Us ,Walt Disney ו-Habitat.
lt/pgt

ltpgt
הוועדה המייעצת הוקמה כדי ליישב מחלוקות בנושא שמות מתחם באופן מזורז. הוועדה פועלת מחוץ לאיגוד האינטרנט הישראלי, וחבריה הם אנשי מקצוע - משפטנים ואנשי מחשבים.
lt/pgt

ltpgt
חברת Snapple Beverages מצאה בינואר 2000 כי שם המתחם רשום על שם אזרחית ישראלית שלטענתה אינה מוכרת לה. החברה פנתה אל הוועדה המייעצת בבקשה לשקול מחדש את הקצאת שם המתחם ולהעבירו אליה, באומרה כי השם Snapple הוא סימן רשום וסימן מוכר בעולם, השייך לחברה מאז שנת 1978 בארה"ב ומאז שנת 1991 בעולם כולו. גם בישראל השם Snapple הוא סימן רשום והחברה נכנסה לשוק הישראלי בשנת 1999.
lt/pgt

ltpgt
לצורך דיון בנושא הוקם הרכב של שלושה: יונתן אגמון (יו"ר), ד"ר יובל קרניאל ועו"ד בריאן ניגן. לאחר דיונים ממושכים פסק ההרכב כי יש להעביר את רישום שם המתחם על שם התובעת.
lt/pgt

ltpgt
בפסיקתו מנתח ראש ההרכב את נושא איסוף שמות מתחם (Cybersquatting) לנוכח החוק הישראלי, ואת מעמד הליך יישוב המחלוקות עצמו לנוכח הנורמות המתפתחות כיום בתחום בעולם בגופים דוגמת: ICANN (הגוף העוסק במעבר לניהול עצמי של מרחב השמות והכתובות ברשת האינטרנט), WIPO - World Intellectual Property Organization (האיגוד העולמי לקניין רוחני), החקיקה האמריקאית וכדומה.
lt/pgt

ltpgt
איגוד האינטרנט הישראלי הוא ארגון ללא כוונת רווח הפועל לקידום תחום האינטרנט בישראל. בין פעילויותיו: ניהול ורישום שמות המתחם (Domain Names) תחת הסיומת הישראלית (.il), מחלף האינטרנט הישראלי - IIX - המקשר בין ספקי האינטרנט בישראל ומעביר דרכו את כל תעבורת האינטרנט הפנים-ישראלית, פעילות בתחום התקינה ועוד.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully