וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ה-IPO השבוע: חברת האלחוט נקסטל תתקשה להנפיק את החטיבה הבינ"ל

11.3.2001 / 16:55

החברה מפסידה מאז היווסדה ולא צופה רווחיות בשנים הקרובות

דפנה מאור
ltpgt
חברת תקשורת האלחוט האמריקאית נקסטל (סימול NXTL) צפויה להנפיק השבוע את נקסטל אינטרנשונל, החטיבה הבינ"ל שלה. הנפקה זו, לדעת האנליסטים של שוק ה-IPO, תתקשה להמריא לנוכח החולשה הכללית בשוק, והחולשה הנוראית בשוק הטלקום בפרט.
lt/pgt

ltpgt
נקסטל אינט' תנפיק 60 מיליון מניות במחיר 12-10 דולר למניה. מחיר זה נמוך מהמחיר המקורי, 18-16 דולר למניה, שקבעה לפני כן. לפי המחיר הגבוה, שווי החברה מוערך ב-5.1 מיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
הנפקות קודמות של חברות אלחוט בארה"ב גרמו בעיקר מפח נפש למשקיעים: AT&T וויירלס, (סימול AWE) שהונפקה כמניית מעקב; ICG קומיוניקיישנס שפשטה רגל; ירידה של 30% מהשיא עבור ספרינט PCS (סימול PCS) .
lt/pgt

ltpgt
נקסטל אינט' נוסדה כחברה בת של נקסטל ב-1996. ההנפקה, ככל הנראה, היא יותר צורך מאשר בחירה, שכן החברה זקוקה לתזרים מזומנים חיובי - לחברה האם, נקסטל, יש גירעון של 1.23 מיליארד דולר והפסדים מתמשכים.
lt/pgt

ltpgt
לנקסטל אינט' נרשמו ב-9 החודשים הראשונים של השנה הפסדים של 100.3 מיליון דולר EBITDA. בשנת 1999 הפסידה החברה 520 מיליון דולר על הכנסות של 104.5 מיליון דולר. החברה לא מוכנה להתחייב מתי תעבור לרווחיות - למעשה היא צופה המשך הפסדים במהלך השנים הקרובות. כמו כן, פועלת החברה בסביבה תחרותית מאוד, מול סינגולר וויירלס של SBC, בל סאות לאטין אמריקה ו-KPN וויירלס.
lt/pgt

ltpgt
פעילותה הבינ"ל של נקסטל אינט' כוללת השקעה של 51% בחברת אלחוט בפיליפינים, פעילות במקסיקו, ארגנטינה, ברזיל ופרו, והשקעות ביפאן, שככל הנראה החברה יוצאת מהן בשלב זה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully