וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקס.טי.אל רוכשת 20% מחברת הביוטכנולוגיה האמריקאית, איוויג'ין, תמורת מיליון דולר

11.3.2001 / 17:14

לחברה אופציה לרכישת 80% הנותרים מחברת איוויג'ין תמורת 4 מיליון דולר במזומן ו-16 מיליון דולר במניות אקס.טי.אל

גולן פרידנפלד
ltpgt
חברת אקס.טי.אל דיווחה היום כי היא רוכשת 20% ממניות חברת איוויג'ין האמריקאית (Ivigene) תמורת מיליון דולר. לפי הסכם הרכישה תקבל אקס.טי.אל, הנסחרת בלונדון על פי שווי של 247 מיליון דולר, גישה לטכנולוגיית IVIAT שבבעלות איוויג'ין, המאפשרת מציאת גנים המבוטאים על ידי גורם המחלה באופן ייחודי במהלך המחלה. חברת איוויג'ין הצליחה למפות כמות נכבדה של אזורים על גבי הגנים שגורמים למחלות השונות, מידע החיוני מאוד לחברת אקס.טי.אל, ושיזרז את תהליך ייצור התרופות למחלות הזיהומיות אותן מייצרת החברה.
lt/pgt

ltpgt
בנוסף לרכישה זו, תקבל אקס.טי.אל את האופציה לרכוש את יתרת 80% ממניות איוויג'ין האמריקאית תמורת 4 מיליון דולר במזומן ו-16 מיליון דולר במניות אקס.טי.אל.
lt/pgt

ltpgt
מנגד, אקס.טי.אל התחייבה לממן חלק מפעילויות המחקר והפיתוח של איוויג'ין במשך 18 החודשים הבאים.
lt/pgt

ltpgt
ד"ר מרטין בקר, מנכ"ל אקס.טי.אל, מציין כי שיתוף הפעולה עם חברת איוויג'ין והשימוש בטכנולוגיה שלה יעניקו לאקס.טי.אל גישה למטרות בעלות ערך קליני בתחום המחלות המדבקות. בקר מוסיף כי ההסכם תואם את האסטרטגיה של החברה, שאחד מיסודותיה הוא חיזוק תוכניות הפיתוח בתחום המחלות המדבקות.
lt/pgt

ltpgt
מנטו סופנוס, מנכ"ל איוויג'ין, מציין כי "אפשרויות היישום של הטכנולוגיה שלנו כבר הוכחה בעבר, ואנו שמחים שאקס.טי.אל החליטה להשקיע את מקורותיה הפיננסיים והמדעיים בחברה שלנו. אנו מאמינים שהשילוב בין הטכנולוגיות של שתי החברות יאפשר לקידום מהיר של מוצרים לשלב הניסויים הקליניים".
lt/pgt

ltpgt
אקס.טי.אל מפתחת תרופות לטיפול בצהבת מסוג B מסוג C ומחלות זיהומיות אחרות, והטכנולוגיה שברשותה מאפשרת ייצור מואץ יותר של התרופות למחלות הזיהומיות שמרכיב הזמן בהן הוא קריטי.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully