וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: דסק"ש וכלל תעשיות איבדו כ-5% והשלימו צניחה של כ-50% מאז אוגוסט האחרון

11.3.2001 / 18:11

המעו"ף ירד ב-2.3% במחזור דל של 128 מיליון שקל; טבע ריכזה את המחזור הגבוה בורסה וירדה ב-2.5% למרות שקיבלה המלצת "קנייה חזקה"

אילן מוסנאים
ltpgt
הבורסה של תל אביב פתחה את שבוע המסחר בירידות חדות של כ-2.1% במחזור דליל של 128 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
המסחר התנהל בצלן של הירידות החדות ביום שישי בנאסד"ק, כשהמדדים מאבדים כבר בפתיחה כ-1.5%. הירידות נמשכו לאורך כל שעות היום, והגיעו עד לשיא של 2.4% במעו"ף לקראת סיום המסחר.
lt/pgt

ltpgt
פעילים בשוק ציינו כי הבורסה סובלת בתקופה האחרונה מסנטימנט שלילי כפול, כשבנוסף לנאסד"ק השוק מושפע לרעה גם מהחשש מהתפתחויות בטחוניות שליליות באזור ומאינדיקטורים כלכליים שליליים שפורסמו לאחרונה.
ltbgt
השקל - נקודת אור לבורסה
lt/bgt
מדד המעו"ף סיים את המסחר בירידה של 2.26% לרמה של 436.98 נקודות, בה עמד בפעם האחרונה בדיוק לפני שנתיים, בחודש מארס 1999. מדד ת"א 100 איבד 1.93% לרמה של 426.46 נקודות, והתל-טק רשם ירידה חדה עוד יותר של 3.55%.
lt/pgt

ltpgt
לדברי אילן ששון, ממוריץ טוכלר, נראה שהבורסה הולכת ומתאיידת, כשבכל התקופה האחרונה היא מרכזת פעילות אפסית, ומרבית הפעילים פשוט יושבים רוב היום מול המחשב מבלי להשתתף במסחר.
lt/pgt

ltpgt
ששון ציין, כי העובדה שהמעו"ף פרץ את רמת ה-440 נקודות היא משמעותית מאוד מבחינה טכנית, והחשש הוא שתחנת העצירה הבאה של המדד תהיה רק באזור ה-400 נקודות.
ltbgt
מניות הארביטראז' בולטות בירידות
lt/bgt
נועם קושלביץ' מחברת מיטב, ציין שני נקודות אור שניתן להיאחז בהן בימים אלו. לדבריו, נקודת האור הראשונה היא רמת המחזורים הנמוכים שמעידים על היעדר המוכרים מהשוק. הנקודה השניה היא השקל, שממשיך להפגין עוצמה לנוכח האירועים בתקופה האחרונה בארץ ובעולם, ומשמש משענת חזקה לבורסה.
lt/pgt

ltpgt
כרגיל, מניית טבע ריכזה גם היום את המחזור הגבוה בבורסה, 14 מיליון שקל, וירדה ב-2.5% בעקבות פער שלילי של 2% שפתחה בסוף השבוע בנאסד"ק. הירידות באות למרות המלצת "קנייה חזקה" לה זכתה מניית טבע מכלכלני בנק אוף אמריקה.
lt/pgt

ltpgt
האנליסטים של בית ההשקעות מעריכים כי מכירות תרופת הקופקסון של החברה (לטרשת עצבים), יגדלו על חשבון המתחרות אוונקס ובטאסרון, ומעניקים למניה המלצת "קנייה חזקה" עם מחיר יעד של 77 דולר - גבוה ב-32% ממחירה בנאסד"ק.
ltbgt
קבוצת אי.די.בי ממשיכה לאבד גובה
lt/bgt
מניות נוספות שבלטו היום בירידות על רקע פערים שליליים הן מניית טאואר, שאיבדה 6.6% בעקבות פער שלילי של 11.9% שפתחה בסוף השבוע, מניית פורמולה שפתחה בוול סטריט פער שלילי של 5.8% ונפרדה מ-6.8%, ומניית נייס 273011-MRQ שירדה ב-4.2% עקב פער שלילי זהה.
lt/pgt

ltpgt
קבוצת אי.די.בי המשיכה לאבד גובה, והיום הובילו את הקבוצה מניית דסק"ש שירדה ב-5% במחזור של 10 מיליון שקל, וכלל תעשיות 608018-MRQ שאיבדה 5.8% במחזור של 3.7 מיליון שקל. שתי החברות איבדו מאז אוגוסט האחרון כ-50% משוויין.
lt/pgt

ltpgt
מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-3.3% ואי.די.בי אחזקות 736579-MRQ נפרדה מעוד 1.7%. גם השתניים הללו לא פיגרו בהרבה אחרי החברות הבנות ואיבדו בחצי השנה האחרונה כ-40% כל אחת.
ltbgt
שותפות ים תטיס בולטת בעליות
lt/bgt
בניתוח טכני למניות הקבוצה, שאיבדו מאז תחילת השנה כ-30% בממוצע, מציינים האנליסטים של בית ההשקעות אינפיניטי כי מאז אוגוסט 2000 קבוצת אי.די.בי מאבדת גובה בעקביות. באינפיניטי מציינים כי בימים אלו הקבוצה, שמניותיה מהוות כ-32% ממניות המעו"ף, מתקרבת לרמת תמיכה קריטית, שתעמיד אותה במבחן חשוב לצפוי לקרות בעתיד הקרוב. בבית ההשקעות מציינים כי אם מגמת הירידות לא תיבלם בקרוב, ייתכן שהדרך של הקבוצה כלפי מטה עוד ארוכה.
lt/pgt

ltpgt
יחידות ההשתתפות של שותפות ים תטיס המשיכו גם היום להתנהג בניגוד גמור למגמת המסחר הכללית בבורסה, כאשר דלק קידוחים עלתה ב-1.6% ואבנר 268011-MRQ עלתה ב-7.1% במחזור של 1.5 מיליון שקל. נראה שהעליות, שאיפיינו את יחידות ההשתתפות גם בשבוע שעבר, נבעו מהערכות לפיהן יפעל שר התשתיות החדש, אביגדור ליברמן, לבטל את החלטת חברת החשמל לרכוש גז טבעי ממצרים.
lt/pgt

ltpgt
על רקע הדו"חות החלשים שפירסמו עד כה מרבית חברות הטכנולוגיה בלטו לטובה התוצאות שפירסמה הבוקר משווקת הרכיבים האלקטרוניים טלסיס, שמנייתה נסגרה בעליה קלה של 0.2% לאחר שבמהלך המסחר טיפסה ב-4.5%. החברה רשמה ברבעון האחרון של 2000 צמיחה של 128% בהכנסות שהסתכמו ב-91 מיליון שקל, והרווח הנקי הוכפל ל-10.7 מיליון שקל.
ltbgt
אלרון ממשיכה בירידות
lt/bgt
מניית אלביט מערכות , שבשבוע שעבר בלטה בעליות על רקע הדו"ח המצוין לרבעון הרביעי של 2000, הצטרפה היום אל המגמה הכללית בבורסה והתממשה ב-1.5% במחזור של 4 מיליון שקל, אחרי שפתחה ביום שישי פער שלילי של 2.7%.
lt/pgt

ltpgt
לעומתה, מניית אלרון , שדיווחה בשבוע שעבר על דו"חות גרועים (הפסד של 9.8 מיליון דולר לעומת רווח של 21.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-1999), המשיכה בירידות ואיבדה 4.4% בעקבות פער שלילי של 5.1%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully