וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקסוס תגייס 5-3 מ' ד' מבעלי מניותיה; הודיעה על רכישת שותפתה האסטרטגית GWH

11.3.2001 / 18:53

הרכישה תתבצע תמורת כ-1.2 מ' ד' בעסקת מזומן ומניות; GWH הוקמה לצורך שיווק מערכות האיתור של נקסוס באסיה ובדרום אמריקה, אך יש לה פעילות רק בארגנטינה

גתית פנקס
ltpgt
חברת נקסוס , המתמחה במערכות איתור סלולריות, מתכוונת לבצע הנפקה פרטית במסגרתה תגייס 5-3 מיליון דולר מבעלי מניותיה הקיימים. החברה מתכוונת לבצע את הגיוס בתקופה הקרובה, לצורך מימון פעילותה בשנת 2001. את שנת 2000 סיימה החברה עם כ-4.1 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.
lt/pgt

ltpgt
בתוך כך, הודיעה היום החברה כי תרכוש את פעילותה של שותפתה האסטרטגית האמריקאית והמשווקת שלה, Global Wireless Holdings - חברה אמריקאית פרטית שהוקמה לצורך שיווק של מערכות נקסוס באסיה ודרום אמריקה.
lt/pgt

ltpgt
למעשה, בנובמבר 1999, כאשר ג'ורג' סורוס השקיע 15 מיליון דולר בנקסוס במסגרת גיוס כולל של 25 מיליון דולר, נקסוס התחייבה להשקיע ב-GWH. במסגרת ההסכם, נקסוס תשלם 700 אלף דולר במזומן עבור הרכישה, ותוסיף לכך 500 אלף מניות רגילות שלה. לפי מחיר הסגירה של המניה ביום שישי האחרון, הרי ששוויה הכולל של העסקה הוא 1.18 מיליון דולר.
ltbgt
ל-GWH אופרציה פועלת רק בארגנטינה
lt/bgt
לדברי סמנכ"ל הכספים של נקסוס, חגי גורן, ארגנטינה היא האזור היחיד בו יש אופרציה פועלת שמבוססת על ציוד תקשורת של נקסוס. "מצבה של GWH מבחינה פיננסית הוא גרוע", אומר גורן, "וכמו חברות רבות אחרות היא ביקשה לגייס הון גם עבור פרישה מאוד גדולה של רשתות בסין, אולם היא לא הצליחה למצוא את מקורות המימון הדרושים לכך". וכאן נקסוס נכנסה לתמונה.
lt/pgt

ltpgt
כבר בתוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי דיווחה נקסוס על הוצאה חשבונאית חד פעמית בסך 13 מיליון דולר ברבעון, בשל מחיקת השקעות בחברות אחרות - מה שהוביל להעמקת היחסים שלה. "נקטנו בגישה שמרנית", מסביר גורן.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, ברגע שנפרדו דרכיהן של GWH ונקסוס, ומאחר שנקסוס מושקעת ב-15 מ' ד' בחברה, לאחר המחיקה שווי הנכסים שהם מעריכים שיוכלו ליהנות מהם הוא כ-2 מיליון דולר. אומנם נקסוס משלמת סכום של כ-1.2 מיליון דולר, אולם ישנם סכומים נוספים אותם לא מחקה, שקשורים בהסדר הפיצויים לבעלי המניות.
lt/pgt

ltpgt
מנקסוס נמסר כי GWH תהיה זכאית למניות נוספות של נקסוס או לאחוז קטן מהכנסותיה בעתיד - בסכום שאותו לא פירטה - לפי אבני דרך עתידיות. החברות מעריכות שהעסקה תיסגר ב-60 הימים הקרובים.
ltbgt
מקסום יכולות שיווק
lt/bgt
"אנחנו מקווים שהחיבור בין הפעילות העולמית של נקסוס ובין יכולות השיווק של GWH יאפשר לנו למקסם את היכולות שלנו ויסייע לנו להרחיב את פעילויותינו העסקיות", אמר היום נשיא ומנכ"ל נקסוס, שלמה סדובסקי.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, מאמצי השיווק המרכזיים של החברה יופנו בתקופה הקרובה לשוק האמריקאי ולשוק האירופי, ובמקביל, החברה תשמור גם על נוכחותה בדרום אמריקה, דרום מזרח אסיה וישראל.
lt/pgt

ltpgt
"בסיוען של שותפות מקומיות בארגנטינה, אנחנו מאמינים שבמחצית השניה של 2001 נוכל לפרוש את השירותים שלנו בצורה מסחרית בארגנטינה", מוסיף סדובסקי. כיום לחברה שותפות אסטרטגיות בישראל, ונצואלה, ארגנטינה, רוסיה וצ'ילה.
lt/pgt

ltpgt
לדברי הנהלת נקסוס, מאחר שמראש היא לא הכלילה הזמנות משמעותיות כלשהן לשנת 2001 מהערוץ השיווקי של GWH, הרי שלא תהיה לרכישה ולשינוי מערכת היחסים עם החברה האמריקאית השפעה משמעותית על התוצאות הצפויות ל-2001. "כבר ביצענו את כל המחיקות ב-2000", מסביר גורן.
ltbgt
שוויה של נקסוס 25 מ' ד' - לעומת 300 מ' ד' בשיא
lt/bgt
25% מהון מניות החברה מוחזק בידי בי.וי.אר טכנולוגיות , שאף תלתה את האשם בהפסדיה לשנה הנוכחית באלה של נקסוס. לא מכבר פירסמה נקסוס את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2000 ולשנה כולה, מהן עלה כי החברה רשמה הפסד נקי של 14.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי (בהתחשב במחיקה), או הפסד של 65 סנט למניה. וזאת, לעומת הפסד נקי של 3.7 מיליון דולר או 28 סנט, ברבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
לחברת נקסוס שתי חטיבות עיקריות: האחת, היא חטיבה המפתחת מערכות תקשורת אלחוטית דו כיוונית לאיתור רכבים ויישומי אבטחה אחרים, והשנייה מיועדת לקריאת מונים מרחוק. החברה נסחרת היום לפי שווי של פחות מ-25 מיליון דולר, וזאת לעומת שווי של 300 מיליון דולר בשיא.
lt/pgt

ltpgt
"אני מאמין שאנחנו מתומחרים בחסר", אומר גורן לאור העובדה שהמניה נסחרת במחיר של פחות מ-1 דולר. "יש מצב כללי של חולשה היום בתעשיית ההיי-טק, ואולם אני מעריך שאנחנו נמצאים במסלול המראה די יפה, ומצמצמים הפסדים. אין ספק שהשוק שבע אכזבות מנקסוס, אולם מדובר על תקופות קדומות יותר בהן הפעילות שלנו היתה שונה". הוא מוסיף, כי ההנהלה רואה כחובה כיום בנייה מחדש של אמון המשקיעים, ולאחר מכן להתמקד בביצועים בשוק ההון.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully