וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת יפאן שבה לצמוח ברבעון הרביעי של 2000: התמ"ג גדל בשיעור גדול מהצפוי של 0.8%

12.3.2001 / 8:27

בשנת 2000 היתה הצמיחה 1.7% - השנה היא צפויה להיות קטנה בהרבה

דפנה מאור
ltpgt
כלכלת יפאן חזרה לצמיחה ברבעון הרביעי של 2000, בהובלת המגזר העסקי. התמ"ג - התוצר המקומי הגולמי - גדל ברבעון הרביעי ב-0.8% לעומת הרבעון השלישי, וב-3.2% לעומת הרבעון המקביל, כך דיווחה ממשלת יפאן היום. הצמיחה היתה גבוהה מתחזיות הכלכלנים, שחזו צמיחה של 0.6%. ברבעון השלישי התכווץ התמ"ג ביפאן ב-0.6%.
lt/pgt

ltpgt
הבשורות הטובות לא הצליחו לעודד את השוק, מכיוון שהיו מלוות בתחזית עגומה: לאחר שכלכלת יפאן צמחה בשיעור של 1.7% בשנת 2000, צפוי השנה המשק השני בגודלו בעולם לצמוח בשיעור נמוך בהרבה השנה - לפי סקר של סוכנות בלומברג ב-1.7% בלבד. תאגידי הענק ביפאן, ביניהם פוג'יטסו, טושיבה ו-NEC כבר הזהירו מפני האטה ביצוא.
lt/pgt

ltpgt
עיקר הצמיחה ברבעון הרביעי של 2000 נבע מהמגזר העסקי. השקעות ההון, המהוות 15% מהתוצר, צמחו ב-6.8% לעומת הרבעון השלישי, הגידול המהיר ביותר מזה 11 שנים. השקעה בבתים עלתה ב-4.4% והצריכה הציבורית גדלה ב-0.9%.
lt/pgt

ltpgt
ההאטה הצפויה כבר מתחילה לתת את אותותיה: הזמנה למכונות נפלה ב-11.8% בחודש ינואר; נפח היצוא קטן בינואר לראשונה מזה 20 חודשים. הפגיעה ביצוא נובעת מההאטה הכלכלית בעולם, ובארה"ב, שותפת הסחר הגדולה ביותר של יפאן, בפרט.
lt/pgt

ltpgt
על רקע המשבר הכלכלי נשמעו קריאות לממשלת יפאן להתפטר. ראש הממשלה, יושירו מורי, אמר כי הוא מוכן להתפטר מתפקידו בקרוב. בשבוע שעבר אמר שר האוצר של יפאן כי המערכת הפיננסית של יפאן נמצאת על סף התמוטטות, למרות שממשלת יפאן השקיעה טריליוני ינים בעידוד הצמיחה והצריכה הפרטית.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully