וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אובליקור: קשה לאתר מנהל אמריקאי לחברת היי-טק ישראלית

12.3.2001 / 8:24

מציע לבחור רק במנהל אמריקאי המכיר היטב את פלח השוק שבו פועלת החברה, שולט בשפה המקצועית ובעל מוטיווציה

הארץ
ltpgt
חיים ביאור
lt/pgt

ltpgt
"גם עתה, כשבארה"ב מפטרים עובדי חברות היי-טק - כולל בכירים ומנהלים, קשה לאתר מנהל אמריקאי טוב לחברת היי-טק ישראלית", אומר ארז הנדלמן, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ הישראלית אובליקור, שהחלה בהליך לאיתור מנהל עבור מרכז העסקים שלה בניו יורק, ואנשים נוספים לתפקידים בכירים.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, בכל הקשור לראיון עבודה המנהל האמריקאי שונה מהמנהל הישראלי. בעת הראיון המנהל האמריקאי לעולם לא יחשוף את קלפיו ולא יסגיר את רגשותיו. לעומת זאת, הוא ינסה כמה שיותר ללמוד אודות כוונותיהם של מראיינו והחברה המעוניינת בשירותיו. את תוכניותיו יעדיף להותיר עמומות.
lt/pgt

ltpgt
"לא ניתן לגייס מנהלים בארה"ב בשלט רחוק. לכן על ראשי החברה בישראל לצאת לחו"ל בעצמם ולפגוש את המועמדים. זאת, גם אם פירוש הדבר לנסוע לניו יורק פעם או פעמיים בחודש", אומר הנדלמן. הוא מציע לבחור רק במנהל אמריקאי המכיר היטב את פלח השוק שבו פועלת החברה, שולט היטב בשפה המקצועית והחשוב מכל: בעל התלהבות בסיסית ומוטיווציה לקראת קבלת התפקיד.
lt/pgt

ltpgt
"לגבי מנהל ישראלי המגיע לארה"ב לזמן קצר לצורך גיוס מנהל אמריקאי, תהליך קבלת ההחלטות חייב להיות מהיר", אומר הנדלמן. לדבריו, בהחלט יכול להיות שהמועמד יעדיף שלא לתת תשובה חד משמעית או תשובה בו במקום, לגבי מועד סיום עבודתו בחברה בו הוא מועסק ותחילת עבודתו בחברה הישראלית. "זה קריטי עבור החברה הישראלית ומומלץ להתעקש על לוחות זמנים מדויקים", הוא אומר.
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, מאחר שלרוב הקשר הוא טלפוני טראנס-אטלנטי, עלול לעבור זמן רב מדי עד לכניסת המנהל האמריקאי לתפקיד בחברה, כשבכל פעם יהיה בפיו תירוץ אחר. "אין לדחות את קבלת ההחלטות. יש לקבוע תאריך לתחילת העבודה. אם המנהל המיועד מתחיל עם מסכת דחיות, יש להחליט מיד - אחרת עלול להיגרם נזק לחברה", הוא אומר.
lt/pgt

ltpgt
בנוגע לפיטורי מנהל אמריקאי המועסק בחברה ישראלית, מנכ"ל אובליקור אומר כי דווקא הליך הפיטורים ברור יותר מאשר עבור המנהל הישראלי. "תמיד קשה לפטר, אך אצל המנהל האמריקאי הכללים ברורים מאוד: הוא יודע אילו בונוסים יקבל אם יצליח בתפקידו ולא פחות מכך הוא יודע לאילו סנקציות הוא צפוי אם ייכשל". לדבריו, אם הפיטורים הכרחיים, אין לדחות את ההחלטה, כי הנזק שעובד שאינו מתאים גורם לחברה, קל וחומר מנהל, עלול להיות גדול אף מהשכר המשולם לו.
lt/pgt

ltpgt
לגבי השכלה, בארה"ב נהוג להתייחס למוסד בו המנהל רכש את השכלתו הפורמלית. תואר מאוניברסיטת הארווארד או לונדון סקול אוף איקונומיקס אינו בר השוואה לתואר מאוניברסיטה של אחת ממדינות מזרח אירופה, למשל. עם זאת, הנדלמן אומר כי הוא אינו מתרשם מתואר שניתן ממוסד יוקרתי זה או אחר. "יותר מרשים אותי הניסיון הרלוונטי של המנהל".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully