וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: הניקיי נפל לשפל של 16 שנה; מניות הטכנולוגיה נגררו מטה בעקבות אזהרות הרווח מוול סטריט

12.3.2001 / 9:07

חששות ממיתון הובילו את טוקיו לירידה של 3.6%; הונג קונג יורדת ב-3.2%; קוריאה ירדה ב-3.5%

דפנה מאור
ltpgt
ירידות שערים נרשמו היום במניות הטכנולוגיה ברחבי אסיה, בעקבות אזהרות הרווח בוול סטריט. מדדי המניות של טייוואן וקוריאה נפלו בעקבות מניות השבבים הגדולות. בטוקיו נפל הניקיי ב-3.6% ונסגר ברמה הנמוכה ביותר מזה 16 שנה. בהונג קונג יורד ההאנג סנג ב-3.2%.
lt/pgt

ltpgt
בורסת טוקיו הולכת מדחי אל דחי. הניקיי נסגר בירידה של 3.6% ברמה של 12,208 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר שרשם המדד מאז 1985. מניות יצרניות השבבים והמחשבים הובילו את הירידות, בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה אינטל בארה"ב ביום חמישי, ובעקבות הודעת הקיצוצים בסיסקו.
lt/pgt

ltpgt
לסנטימנט השלילי בטוקיו תרמה תחזית עגומה לצמיחה הכלכלית ביפאן השנה. למרות הפתעה חיובית בנתוני הרבעון הרביעי של 2000, שהראו צמיחה רבעונית של 0.8% לאחר רבעון של התכווצות כלכלית, הגיבו המשקיעים בשלילה לידיעה, שכן הכלכלה צפויה השנה לצמוח בקצב נמוך פי שניים מהצמיחה של השנה הקודמת, שהיתה 1.7%. בעקבות נתונים אלה נפל הין לרמה של 120.5 ין לדולר.
lt/pgt

ltpgt
מניות השבבים והמחשבים בטוקיו רשמו ירידות: מניית NEC ירדה ב-3.6%, מניית קיוסרה, היצרנית המובילה בעולם בתחום האריזות הקרמיות לשבבים, ירדה ב-4.2%. ירידה חדה של 5.6% נרשמה במניית יצרנית משחקי המחשב סגה.
lt/pgt

ltpgt
מניות הבנקים נסחרו במגמה שלילית בעקבות החששות מבריאותה של המערכת הפיננסית ביפאן. בשבוע שעבר הזהיר שר האוצר היפאני כי המערכת הפיננסית ביפאן על סף קריסה בגלל תפיחת החובות במגזר הציבורי והעסקי לממדי ענק. סאנווה בנק נפל ב-7.8%, טוקאי בנק נפל ב-8.2%.
lt/pgt

ltpgt
בקוריאה נרשמה מגמה דומה: הקוספי בסיאול נסגר בירידה של 3.55 בעקבות מניות המחשבים והשבבים. סמסונג, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, ירדה ב-4.4%. ביום שישי הודיעה החברה כי הרווח הנקי שלה ב-2001 צפוי לרשום ירידה, לנוכח החולשה בביקוש וירידת מחירי ה-DRAM. בסיאול ירדו היום גם מניות הבנקים, לאחר שמספר בנקים גדולים התחייבו לסייע ליונדאי להימנע מפשיטת רגל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully