וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודל העסקי של ספקיות האינטרנט קורס

12.3.2001 / 9:37

הארץ
ltpgt
מאת יובל דרור
lt/pgt

ltpgt
החלטת מתב להציע למכירה את נונסטופ עוררה תגובות מעורבות בעולם האינטרנט הישראלי; כמה מבכירי התעשייה אמרו כי זהו מהלך מפתיע לאור מחויבותה של מתב לתחום האינטרנט המהיר, ואחרים תמהו מדוע חיכתה עד עתה. אבל על עניין אחד כולם הסכימו: המודל העסקי של ספקיות האינטרנט קורס.
lt/pgt

ltpgt
נונסטופ הוקמה כספקית האינטרנט הראשונה בישראל עבור הפס הרחב; אלא שהעיכוב בקבלת הרישיון לחברות כבלים לספק אינטרנט מהיר, חייב את החברה לחפש מקורות הכנסה אלטרנטיוויים.
lt/pgt

ltpgt
כך נהפכה נונסטופ לספקית אינטרנט "רגילה", המחברת משתמשים לאינטרנט כמו נטוויז''ן, אינטרנט זהב או בזק בינלאומי. בשוק זעיר כמו השוק הישראלי, עם מחירי הפסד למנוי, אין לנונסטופ יתרון תחרותי על החברות האחרות, והתחרות היחידה שבה נראה שהיא זוכה היא תחרות ההפסדים הגדולים ביותר לרבעון.
lt/pgt

ltpgt
אינטרנט זהב, למשל, שהמניה שלה שוברת פעם אחר פעם שיאים שליליים (כיום היא נסחרת לפי שווי חברה של כ-32 מיליון דולר), הודיעה ברבעון הרביעי של 2000 על הפסדים של 5.3 מיליון דולר, שיפור לעומת הפסדיה ברבעון השלישי (שבו הפסידה 6 מיליון). בכל 2000 הפסידה החברה 19 מיליון דולר, לעומת 2.6 מיליון ב-1999.
lt/pgt

ltpgt
מצבה של נטוויז''ן, המתחרה הגדולה, אינו טוב יותר; החברה הפסידה 24 מיליון דולר ב-2000, מהם 10 מיליון ברבעון הרביעי. מקורות בשוק מעריכים כי זו הסיבה שסירבה לרכוש את החברה האחות XXL, הנמצאת בבעלות דסק"ש (שמחזיקה בכ-50% בנטוויז''ן), למרות המחיר הנמוך שהוצע לה.
lt/pgt

ltpgt
אף שלנונסטופ רק כמה אלפי מנויים, היא מעסיקה כ-150 עובדים; אז מה הפלא שלדנקנר נמאס לשלם את החשבון? בשוק שבו פועלות ספקיות אינטרנט רבות, כולן מפסידות, אין לנונסטופ זכות קיום כספקית אינטרנט מהשורה. המודל הכלכלי שלה כספקית אינטרנט בעידן הפס הרחב עוד לא עמד במבחן המציאות - וייתכן שלעולם גם לא יעמוד בו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully