וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות ההיי-טק כבר לא מגייסות עובדים ל"מילוי המאגר"

12.3.2001 / 9:44

המחסור התמתן במקום 700 משרות פנויות לכל מהנדס תוכנה עד לפרוץ המשבר בענף ביולי 2000, יש כיום 120 משרות פנויות

הארץ
ltpgt
חיים ביאור
lt/pgt

ltpgt
"המחסור בעובדי היי-טק לא נעלם, אלא רק התמתן; במקום 700 משרות פנויות לכל מהנדס תוכנה עד לפרוץ המשבר בענף ביולי 2000, יש כיום 120 משרות פנויות" - כך אומרת אורית נאור, מנכ"ל משותף בחברת CPS, העוסקת בגיוס, מיון והשמה של עובדים לחברות היי-טק.
lt/pgt

ltpgt
לדבריה, קיימת ירידה עקבית, מחודש לחודש, בהיקף הגיוס של אנשי אינטרנט ושל אנשי מערכות (סיסטם), אך הביקוש למהנדסי פיתוח עדיין משמעותי.
lt/pgt

ltpgt
"לפני המשבר, שאפו חברות ההיי-טק להבטיח לעצמן עתודה של עובדים, אפילו למשרות לא פנויות, מתוך חשש שהמחסור החריף בעובדים לא יאפשר להן לאייש את המשרות כשאלה יתפנו", אומרת נאור. "העובדים שנקלטו מילאו כל מיני מטלות בחברה, שלא תרמו ישירות לצמיחת החברה ולרווחיה, מכיוון ששכרו את שירותיהם כפי שאוגרים סוכר לקראת מצב של מלחמה. זה העיק על החברה מבחינה תקציבית, וגרם למתחים בין קבוצות העובדים השונות שבה. כיום התופעה כמעט שאינה קיימת".
lt/pgt

ltpgt
לדבריה, באותה עת, המחסור בכוח אדם, מצב הרוח המרומם של בעלי החברות ושל הנהלת החברה ולחצם של המשקיעים, שסברו כי גיוס מתמיד של כוח אדם הוא מדד להצלחה עסקית של החברה בעיני הציבור, גרמו לכך שלא רק "כוכבים" גויסו לחברות היי-טק, אלא גם עובדים בינוניים בכישוריהם המקצועיים. עובדים בינוניים אלה, שניחנו בדרך כלל בכושר הישרדות מופלא, השתלבו יפה בחברה וגרמו בסופו של דבר לכך שעובדים יותר טובים מהם ראו עצמם פחות "שייכים" לחברה, ומכאן היתה הדרך קצרה לעזיבתם.
lt/pgt

ltpgt
"מדד ההיסטריה, שהיה בשיאו, גרם לסינון בלתי קפדני", אומרת נאור. "חברות גייסו אדם שיודע את שפת התכנות ++C עם ניסיון של חצי שנה בתחום זה, שבתקופות אחרות לא היה מספק אותן. החברות העדיפו שלא לראות נכוחה את המצב; שכרו אנשים בלתי נחוצים כדי למלא את המחסור, וגם כדי להקל את מצוקת שעות העבודה של העובדים הטובים - שהרי יש גבול למספר השעות ביממה שעובד טוב יכול לעבוד.
lt/pgt

ltpgt
"עכשיו, ניכר יותר ויותר שיקול דעת בהחלטות של ההנהלה בתחום גיוס עובדים חדשים, ולפני שמגויס עובד, נעשית בדיקה אם הוא אכן נחוץ לחברה", היא אומרת. עם זאת נאור פוסלת את הגישה החדשה של מנהלי חברות היי-טק, לפיה עקב כך שאלפי עובדים פוטרו, אין צורך להיכנס ללחץ. "זו מחשבה לא נכונה, כי עדיין קיים מחסור בעובדים בענף", היא טוענת. "עם זאת", נאור מוסיפה, "נכון שעל ההנהלות להיות בררניות יותר לגבי גובה השכר המשולם לעובדים, וודאי שלא לחזור על הנוהג לקלוט עובדים בינוניים או אפילו עובדים טובים לצורך 'מילוי המאגר' בלבד".
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully