וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזקות היורו איפשרה לאלקטרה צריכה להשיג צמיחה ברבעון הרביעי

12.3.2001 / 10:04

מחזור ההכנסות של אלקטרה צריכה בשנת 2000 חצה לראשונה את קו ה-2 מיליארד שקל; הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-77 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי
ltpgt
התחזקות היורו במהלך המסחר מול הדולר ברבעון הרביעי של 2000 הובילה לגידול במחזור המכירות של אלקטרה צריכה , מקבוצת אלקו החזקות , ב-46 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
גידול זה הוביל את אלקטרה מוצרי צריכה לרשום הכנסות של 387 מיליון שקל ברבעון האחרון של השנה, לעומת הכנסות של 336 מיליון שקל ברבעון המקביל. ללא התחזקות היורו היתה נבלמת הצמיחה המואצת של החברה.
lt/pgt

ltpgt
באופן כללי ניתן לסכם כי התוצאות העסקיות של אלקטרה צריכה לשנת 2000 משקפות את המשך מגמת הגידול בפעילות החברה הן בשוקי אירופה והן בישראל, בתחום מיזוג האוויר.
lt/pgt

ltpgt
תוספת הפעילות של אלקטרה צריכה בתחום מיזוג האוויר המרכזי באירופה (פועל יוצא של רכישת המפעלים שם), וכן גידול בפעילות של שיווק מוצרי החשמל המיובאים בישראל, באה לידי ביטוי בגידול של 19.5% במחזור ההכנסות המאוחד של החברה, שחצה לראשונה את קו השני מיליארד שקל.
lt/pgt

ltpgt
הגידול במכירות היה גבוה עוד יותר לולא השחיקה בשערי החליפין של המטבעות העיקרים בהם יש לקבוצה הכנסות בחו"ל, ביחס לשקל. המכירות בחו"ל (כולל יצוא) של אלקטרה צריכה הסתכמו בשנת 2000 ב-1.3 מיליארד שקל, גידול של 25% ביחס למכירות בחו"ל שרשמה הקבוצה ב-1999 ושהסתכמו ב-1.04 מיליארד שקל. כ-64% מכלל הפעילות של אלקטרה צריכה מתבצעת בחו"ל. הרווח הנקי של אלקטרה צריכה בשנת 2000 צמח ב-11.5% והסתכם ב-77.7 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
במהלך השנה האחרונה הרחיבה אלקטרה צריכה באופן אינטנסיווי את פעילותה בחו"ל. בין היתר, הגדילה אלקטרה צריכה את חלקה במפעל בסין ל-95% כאשר רכשה את חלקה של שותפתה ווירפול ב-3.4 מיליון דולר. כיום מפעילה החברה מפעל נוסף בצרפת. בנוסף, לאלקטרה צריכה 2 מפעלים לייצור מזגנים בצרפת.
lt/pgt

ltpgt
גם בשנת 2001 ממשיכה אלקטרה צריכה במסע ההתרחבות שלה באירופה. כך למשל בחודש פברואר היא רכשה נכסים ופעילות של חברה טורקית העוסקת בייצור מערכות טיפול באוויר, וביבוא ושיווק של מזגנים בתמורה ל-3 מיליון דולר. החתימה הסופית על ההסכם צפויה להתבצע ברבעון השני של 2001. לפני כשבוע הודיעה אלקטרה על רכישה של מפעל מזגנים באיטליה, המתמחה בעיקר בייצור מערכות מיזוג מרכזיות.
lt/pgt

ltpgt
ההון העצמי של אלקטרה צריכה מסתכם ב-532 מיליון שקל, מתוך מאזן של 1.33 מיליארד שקל. נכון לסוף שנת 2000, בקופתה של אלקטרה צריכה מזומנים בהיקף של 125 מיליון שקל. מניות החברה נסחרות בבורסה לפי שווי של 955 מיליון שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully