וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה הגרועה של פולגת: עברה מרווח להפסד של 5.2 מיליון שקל

12.3.2001 / 10:41

מכירות החברה קטנו בשנת 2000 ב-14% לכ-486 מיליון שקל; בחברה תולים תקוות במיזוג פעילות פולגת טקסטיל עם קבוצת GUNEY הטורקית

אלי דניאל
ltpgt
חברת פולגת , הנמצאת בשליטת כלל תעשיות , פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2000, מהם עולה כי מכירות החברה הצטמקו בשנת 2000 בשיעור של כ-14% והסתכמו בכ-486 מיליון שקל. עיקר הירידה במכירות נובעת משינוי בתמהיל המוצרים וירידה במחירי המכירה ללקוחות עיקריים, כאשר מחירים אלה משקפים כבר בחלקם את ציפיות הלקוחות לירידת עלויות, בעקבות העתקת הייצור אל מחוץ לישראל.
lt/pgt

ltpgt
החברה סיימה את השנה עם הפסד תפעולי (לפני מימון) של 11.9 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 38.9 מיליון שקל שנרשם ב-1999. בשורה התחתונה, הפסידה החברה בשנה זו כ-5.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 39.4 מיליון שקל שנרשם בשנה הקודמת. הירידה ברווחיות החברה נובעת מהירידה במכירות, שעיקרה שחיקה במחירי המכירה בכ-11.5% בממוצע והתחזקות הדולר מול הליש"ט.
lt/pgt

ltpgt
במהלך שנת 1999 ביצעה החברה תוכנית התייעלות, אשר העבירה אותה לפסים של רווחיות נאה. עם זאת, נראה כי התוכנית הנ"ל לא הצליחה לסייע לחברה לשמור על רווחיותה גם בשנת 2000.
lt/pgt

ltpgt
יש לציין, כי לתוצאות הגרועות של הרבעון הרביעי היתה השפעה מהותית על התוצאות השנתיות. המכירות ברבעון זה הסתכמו בכ-112.8 מיליון שקל, ירידה של 14% לעומת המכירות ברבעון השלישי (ועלייה של כ-5% לעומת הרבעון המקביל).

החברה רשמה ברבעון זה הפסד של 8.6 מיליון שקל, לעומת רווח 600 אלף שקל ברבעון השלישי ורווח של מיליון שקל ברבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
כ-92% ממוצרי החברה מיועדים ליצוא, כאשר השווקים העיקריים של החברה הינם אנגליה וארה"ב. הלקוח הגדול והאסטרטגי של החברה הוא מרקס אנד ספנסר, אשר רכשה כ-50% ממוצרי החברה.
lt/pgt

ltpgt
ההון העצמי של החברה מסתכם ליום ה-31 בדצמבר 2000 בכ-248 מיליון שקל והוא מהווה כ-62% ממאזן החברה.
lt/pgt

ltpgt
חברת פולגת פועלת באמצעות שתי חברות בנות: בגיר ופולגת טקסטיל. בגיר מתמחה בעיקר בייצור ושיווק של אופנת גברים מחויטת (חליפות, ז'קטים ומכנסיים). ייצור מוצרי החברה מתבצע בישראל, מצרים, פורטוגל, ירדן ואנגליה. פולגת טקסטיל מתמקדת בייצור ושיווק של בדי צמר איכותיים.
lt/pgt

ltpgt
במהלך חודש ספטמבר 2000 הודיעה החברה על מיזוג פעילות הייצור והשיווק של פולגת טקסטיל, בתחום הבדים, עם זו של קבוצת הטקסטיל הטורקית GUNEY SANAYI. מיזוג זה התבצע בפועל בראשית שנה זו, והחברה מחזיקה ב-45% ממניות החברה החדשה שנוצרה מהמיזוג. בחברה תולים תקוות רבות במיזוג זה, וצופים כי היקף הפעילות של החברה יצמח באופן ניכר בעקבותיו.
lt/pgt

ltpgt
מניות החברה נסחרות בתל אביב לפי שווי של כ-86.1 מיליון שקל.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully