וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון שינה את הסדר הנושים של חברת עגם

12.3.2001 / 10:41

החברות עגם ומתמ, העוסקות בתחום הפלדה, נקלעו לחובות של יותר מ-60 מיליון שקל; בית המשפט העליון קבע כי ארבעת הנושים יקבלו את כל חובם, צמוד לדולר

הארץ
ltpgt
מאת בן-ציון ציטרין
lt/pgt

ltpgt
בית המשפט העליון שינה בשבוע שעבר הסדר נושים, שהציעו בעלי חברת עגם בשיתוף עם נאמן החברה מטעם הנושים המובטחים (בנק לאומי), משה סלומון; ההסדר שונה בעקבות ערעורן של חברות המתכת פקר פלדה, אדקסטיל, איסכור ואחרות, שאותן ייצגו בדיון עורכי הדין גיורא רובננקו ואבי שלו.
lt/pgt

ltpgt
החברות עגם ומתמ, העוסקות בתחום הפלדה והנגררים, נקלעו לחובות של יותר מ-60 מיליון שקל; החברות הציעו לנושיהן, באמצעות עו"ד אביחי ורדי, לשלם את חובותיהן לנאמן שמונה מטעם בנק לאומי. במסגרת ההסדר הציעו החברות החייבות לשלם 90% מחובותיהן לנושים המחזיקים ביטחונות אישיים של בעלי החברות, כל זאת בפרישה ל-8 שנים, ללא ריבית וללא הצמדה. בית המשפט המחוזי אישר את ההצעה.
lt/pgt

ltpgt
ארבע חברות הפלדה הנושות עירערו על החלטה זו לבית המשפט העליון, וזה נתן תוקף להסדר, אבל רק לאחר ששינה כמה מתנאיו, בהתאם לבקשת המערערות.
lt/pgt

ltpgt
בית המשפט העליון קבע כי ארבעת הנושים יקבלו את כל חובם, צמוד לדולר. שופט בית המשפט העליון, אליהו מצא, לא קיבל את עמדת נציג בנק לאומי, משה סלומון, וגם הפחית את ההוצאות שבהן חויבו הנושות בבית המשפט המחוזי; כמו כן קבע מצא, כי חלקם של הנושים האחרים יגדל על חשבון בנק לאומי ב-600 אלף שקל (ע"א 2358/00).
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully