וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בגרמניה: אמריקה אונליין אחראית להפרת זכויות יוצרים

12.3.2001 / 10:46

הגולשים המחוברים דרכה לאינטרנט מחליפים ביניהם קבצים ותוכנות המוגנים לפי חוקי זכויות היוצרים

הארץ
ltpgt
מאת יובל דרור
lt/pgt

ltpgt
בית משפט מחוזי בפרנקפורט אישרר פסק דין שניתן בבית משפט שלום במינכן באפריל 2000, הקובע כי ספקית האינטרנט הגדולה בארה"ב, אמריקה אונליין (AOL), הפועלת גם בגרמניה, אשמה בפיראטיות. זאת, מכיוון שהגולשים המחוברים דרכה לאינטרנט מחליפים ביניהם קבצים ותוכנות המוגנים לפי חוקי זכויות היוצרים.
lt/pgt

ltpgt
התובעת היא חברת תקליטים גרמנית, Hit Box Software. החברה מתייחסת לשלוש יצירות מוסיקליות, האחת מהן היא השיר "Get Down" של להקת בקסטריט בויז, שאותו הורידו מנויי AOL הגרמנית לפחות כ-1,000 פעמים מאתרים שונים ב-Hit Box .'97 מוכרת תקליטורי מוסיקה שבהם כלולים שירים אלה תמורת כ-15 דולר, ובתביעתה ביקשה פיצויים בסך 50 אלף דולר.
lt/pgt

ltpgt
בית משפט השלום במינכן שדן בתביעה קבע כי ספקית אינטרנט אחראית לתכנים המועברים דרכה - אם קיבלה התרעה כי מבוצעת עבירה ולמרות זאת לא פעלה למניעתה. AOL טענה כי ברגע שקיבלה מידע מדויק על סוג ההפרה, חסמה את האפשרות להוריד שירים אלה, ואולם בית המשפט דחה את טענתה.
lt/pgt

ltpgt
חברות תקליטים אחרות בגרמניה שיבחו את החלטת בית המשפט ואמרו כי מדובר בצעד חשוב למניעת פיראטיות ברשת, ואולם AOL עירערה על ההחלטה בבית משפט מחוזי בפרנקפורט.
lt/pgt

ltpgt
החברה טענה כי לא ניתן להאשימה בשל פעולות שמבצעים מנוייה, וזאת בשל חוסר יכולתה לבדוק או לחסום פעולות שמבצעים מיליוני גולשים המנויים על השירות שלה. לדבריה, הדבר דומה לכך ששירותי הדואר האלקטרוני מעולם לא נמצאו אשמים בשל קבצים שהועברו דרכם בין המשתמשים. ואולם גם ערכאה זו דחתה את טיעוניה.
lt/pgt

ltpgt
דובר אמריקה אונליין, ריק דימאטו, אמר בתגובה לאתר News Factor כי החברה עדיין לא קיבלה את נוסח ההחלטה המלאה. "בשלב זה נראה לנו כי השופט החליט להחליף את העיקרון המשפטי המבוסס הקובע 'הורד אחרי התרעה' באמת מידה קיצונית בהרבה". לדבריו, AOL גרמניה תבקש לערער על ההחלטה בפני ערכאה גבוהה יותר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully