וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בחופשה כפויה ללא תשלום זכאי לעתים לדמי אבטלה

12.3.2001 / 10:58

עובד שמעסיקו כפה עליו חופשה ללא תשלום בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלע העסק, יכול בנסיבות מסוימות לקבל דמי אבטלה, כך אומרת עו"ד הילה פורת

הארץ
ltpgt
lt/bgt חיים ביאורltbgt
lt/pgt

ltpgt
עובד שמעסיקו כפה עליו חופשה ללא תשלום בעקבות קשיים כלכליים אליהם נקלע העסק, יכול בנסיבות מסוימות לקבל דמי אבטלה לתקופה זו - כך אומרת עו"ד הילה פורת, מנהלת מרכז המידע על דיני עבודה ושכר של חברת HPS, מקבוצת קו מנחה.
lt/pgt

ltpgt
עקב האירועים הביטחוניים, שגרמו לצמצום בהיקפי הייצור ובהזמנות, מקומות עבודה רבים סוגרים מחלקות ושולחים את העובדים לחופשה כפויה ללא תשלום. לדברי פורת, מעסיק הכופה על עובד לצאת לחופשה ללא תשלום, חייב לקחת בחשבון שהוא חשוף לאפשרות שהעובד יתפטר עקב כך. התפטרות של עובד בנסיבות בהן הצטמצם היקף העבודה במפעל עד כדי כך שהדבר משפיע על מילוי תפקידו, מזכה את העובד בפיצויי פיטורים.
lt/pgt

ltpgt
פורת מציעה למעסיקים ליידע את העובדים כי במקרה של הוצאתם לחופשה ללא תשלום הם יוכלו לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי, בתנאים הבאים: החופשה ללא תשלום היתה כפויה (אם החופשה היתה מרצונו של העובד תישלל זכאותו לדמי אבטלה ל-90 יום); תקופת החופשה ללא תשלום עולה על 30 יום; העובד ניצל את יתרת ימי החופשה שעמדו לרשותו; העובד לא קיבל תחליף שכר לתקופה זו.
lt/pgt

ltpgt
ביה"ד הארצי לעבודה קבע בעבר כי כשבודקים את זכאות העובד לדמי אבטלה בנסיבות של חופשה כפויה, יש לבחון אם היציאה לחופשה ללא תשלום היתה פיקטיווית, או אם נעשתה קנוניה בין עובד לבין מעבידו.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully