וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה ממשיכות לאבד גובה; הנויר מרקט יורד ב-3.4%

12.3.2001 / 14:26

מניות פרודנשל יורדות ב-11.5% לאחר שהודיעה כי תרכוש את אמריקן ג'נרל תמורת 25 מיליארד דולר; נוקיה מאבדת 5.3% בעקבות סיסקו

יהודה שויצר
ltpgt
סופשבוע לא רגוע עבר על מניות הטכנולוגיה בוול סטריט, והסנטימנט השלילי מחלחל בעוצמה גם לבורסות אירופה. מניות הטכנולוגיה ממשיכות לאבד גובה בבורסות העולם, בעקבות מצבן העגום של הענקיות סיסקו, אינטל ויאהו.
lt/pgt

ltpgt
את עיקר תשומת הלב מרכזות מניות השבבים וציוד הטלקום, שיורדות בשיעור חד. בפרנקפורט יורד הדקס ב-1.1%, והנויר מרקט, השוק בו נסחרות מרבית מניות הטכנולוגיה, יורד ה-3.4%. בפאריס יורד ה-CAC 40 ב-1.25% וה-FTSE בלונדון מאבד 0.65%.
lt/pgt

ltpgt
מניות ענקית הביטוח הבריטית פרודנשל יורדות ב-11.5%, לאחר שהודיעה כי תרכוש את אמריקן ג'נרל תמורת 25 מיליארד דולר במניות. פרודנשל תשלם 49 דולר עבור כל אחת ממניות אמריקן ג'נרל, 28% יותר ממחיר הסגירה של אמריקן ג'נרל ביום שישי - 38.25 דולר.
lt/pgt

ltpgt
אינטל הזהירה ביום חמישי מפני ירידה חדה בהכנסות ברבעון הנוכחי, ובמקביל הודיעה על קיצוץ מאסיווי בכוח אדם בחברה. הודעה זו של אינטל, שטילטלה את ענף השבבים האירופי ביום שישי, ממשיכה לתת אותותיה גם ביום. בוקהאם טכנולוג'יס, יצרנית השבבים הבריטית, יורדת ב-11%. אינפניון הגרמנית רושמת ירידה של 2.3% ו-STM מאבדת 2.5% בפתיחת המסחר.
lt/pgt

ltpgt
סיסקו, יצרנית הציוד לרשתות אינטרנט, הודיעה ביום שישי על קיצוץ של כ-8,000 מכוח העבודה בחברה, המהווים כ-16% מכוח האדם שלה. במקביל להודעה העריך מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, כי ההאטה בכלכלת ארה"ב תגלוש גם מעבר לרבעון השני. התחזית העגומה של סיסקו מושכת את מניות יצרניות ציוד התקשורת לירידות שערים.
lt/pgt

ltpgt
את הירידות מובילה מניית נוקיה, שמאבדת 5.3% בפתיחת המסחר. אלקטל הצרפתית מאבדת 4%, מרקוני יורדת ב-4.5% ואריקסון רושמת ירידה של 2.5% בפתיחה.
lt/pgt

ltpgt
מניות הסלולר ממשיכות לאבד גובה. אורנג' מסרבת להתרומם, ורושמת ירידה נוספת של 0.8% למחיר של 8.78 יורו. המניה נסחרת במחיר הנמוך ב-8.5% ממחיר ההנפקה. סונרה מפינלנד מאבדת 3.7%, וודאפון יורדת ב-1.6%.
lt/pgt

ltpgt
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל הקמעונאית המובילה ברשת, אמזון, המליץ למשקיעים קטנים שלא להשקיע במניות אינטרנט. "עם המניות שלנו לא תצליחו לישון טוב בלילה", צוטט בזוס, דקות ספורות לפני שעלה לשידור בתוכנית הפיננסית של רשת ה-BBC ביום רביעי. מניות האינטרנט, שעדיין לא התאוששו מהמהלומה שהטיחה בהן יאהו, ממשיכות בירידות גם היום. יאהו יורדת ב-2%, לייקוס אירופה מאבדת 1.7% וטרה נטוורקס רושמת ירידה של 3.5%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully