וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי בארינבוים קנה 21% מעורב טכנולוגיות ב-35 מ' ש' - והשתלט על החברה

12.3.2001 / 12:02

עורב, שנסחרה עד יולי 1999 בת"א, נמחקה על ידי בארי טרסט שבשליטת בארינבוים לפי שווי 72 מ' ש'; העסקה הנוכחית בוצעה לפי שווי 166 מ' ש'

אילן מוסנאים
ltpgt
צביקה בארינבוים ממשיך להעמיק את השקעותיו בחברות בורסאיות, והפעם רכש 21% נוספים ממניות עורב טכנולוגיות, והשיג את השליטה בחברה, הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב תמורת 35 מיליון שקל.
lt/pgt

ltpgt
המניות נרכשו ממנכ"ל החברה שמואל מילמן (שבעצמו רכש אותן ביולי 1999 בעת מחיקת החברה מהמסחר בתל אביב, לפי שווי של 72 מיליון דולר), לפי שווי של כ-166 מיליון שקל לחברה.
lt/pgt

ltpgt
לאחר מחיקת החברה העביר בארינבוים, חתנו של איש העסקים אבי טיומקין, את פעילותה לתוך חברת בארי טרסט, שבשליטתו, הנסחרת בארה"ב.
lt/pgt

ltpgt
עורב טכנולוגיות, שעל בעלי המניות שלה נמנים שרם פודים קלנר , גמול ובנק הפועלים , היא חברת אחזקות, ולה אחזקה של 100% בחברת עורב הנדסה אלקטרונית, המפתחת ומייצרת מערכות אבטחה אלקטרוניות המשווקות בכל רחבי העולם.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן, מחזיקה עורב בחברת וידיאו דומיין (40%) העוסקת במערכות הקלטה ודחיסת וידיאו, ובה שותפה חברת נומורה היפאנית, המובילה את וידיאו דומיין בתהליך הנפקה באירופה.
lt/pgt

ltpgt
לעורב טכנולוגיות גם החזקה של 50% ממניות פרילינק, שלאחרונה זכתה בכמה חוזים משמעותיים בהיקף מצטבר של 10 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
חברת סילברבוים, שבשליטת בארינבוים, משמשת כיום כחברת אחזקות והשקעות פרטית. החברה שולטת בשלוש חברות ציבוריות, עורב ורובומטיקס הנסחרות בארה"ב בבורסה מעבר לדלפק. כמו כן, סילברבוים היא הבעלים של חברת חילן טק הנסחרת במקביל בבורסה בארה"ב ובתל אביב. בנוסף, היא מחזיקה במספר חברות היי-טק ומפעלי תעשייה פרטיים, ובחברת מפרש-אמנת (50%) המשקיעה בנדל"ן במזרח אירופה.
lt/pgt

ltpgt
כאמור, רכישה זו היא השלישית שבארינבוים מבצע בשנתיים האחרונות, לאחר שרכש את השלדים הבורסאיים של רובומטיקס וחילן טק שנקלעו לקשיים. אגב, את חילן הכניס בארינבוים לתוך השלד של טלגרף, שהיה בשליטת קבוצת שרם פודים קלנר , ושנמסר לו תמורת נטילת חובות החברה בהיקף של כ-מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בשני מקרים אחרים בהם ניסה לרכוש את השליטה במודגל וקניאל , שבעליהן החליטו למוכרן, הפסיד בארינבוים בתחרות מול צדיק בינו ודיוויד פדרמן, שהציעו מחירים גבוהים מאלו שהיה מוכן להציע.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully