וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אזהרת הרווח: מוריץ טוכלר מוריד את ההמלצה לאינדיגו מ"קנייה" ל"החזק"

12.3.2001 / 12:53

מעדכן את מחיר היעד ל-6 דולרים הגבוה ב-15% ממחיר השוק; במוריץ טוכלר עדיין מאמינים באינדיגו, ומותירים את המלצת "הקנייה" לטווח הארוך

גולן פרידנפלד
ltpgt
דני סער, אנליסט במוריץ טוכלר מוריד את המלצתו לחברת אינדיגו "מקנייה" "להחזק" ומעדכן את מחיר היעד מ-8.2 דולרים ל-6 דולרים למניה. הירידה במחיר היעד היא של 26%, אך גם כעת גבוה מחיר היעד בכ-15% ממחיר המניה בשוק.
lt/pgt

ltpgt
סער מציין כי הורדת ההמלצה היא תוצר ישיר של ההאטה הצפויה בארה"ב בשנה הקרובה, ואזהרת הרווח שפירסמה החברה יום אחד בלבד לאחר פרסום הדו"חות המוצלחים לשנת 2000. אינדיגו דיווחה על מכירות של 49 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2000, המשקפים גידול של 17% ביחס לרבעון המקביל.
lt/pgt

ltpgt
באזהרת הרווח העריכה הנהלת החברה כי הצמיחה במכירות ב-2001 תסתכם ב-20% בלבד, בהתאם להערכות החברה לגידול בתעשיית הדפוס הדיגיטלי כולה.
lt/pgt

ltpgt
יתרה מזאת, לאחר שהציגה רווח של 3 סנט למניה ברבעון הרביעי, והביסה את תחזיות האנליסטים לרווח של סנט אחד בלבד למניה, מצפה יצרנית המדפסות הדיגיטליות להפסד של 4 סנט למניה ברבעון הנוכחי, ולאיזון בכל אחד משלושת הרבעונים הבאים. התחזית ל-2001, אם כך, נעה בין רווח של 2 סנט למניה במקרה הטוב להפסד של 4 סנט למניה במקרה הפחות טוב.
lt/pgt

ltpgt
סער מאמין כי בטווח הארוך, תמשיך אינדיגו להיות המובילה העולמית של שוק הדפוס הדיגיטלי, וכי פוטנציאל השוק של המוצרים הקיימים והעתידיים של החברה הינו עצום, ולפיכך מעניק למניה המלצת "קנייה" לטווח ארוך ו"החזק" לטווח קצר.
lt/pgt

ltpgt
להערכתו של האנליסט, שנת 2001 הולכת להיות שנת מעבר עבור אינדיגו, מכיוון שהחל מהרבעון הראשון היא תגדיל את הפעילות לצידה של חברת HP שתשווק את מכונת ה-UltraStream של אינדיגו לשוק הארגונים והחברות הגדולות. סער מעריך כי הצמיחה במכירות בערוץ זה תהיה איטית מהצפוי בטווח הקצר, בשל הקצב האיטי שבו מבשילים תהליכים כאלו בגוף גדול כדוגמת HP.
lt/pgt

ltpgt
סער מציין כי מכונת האולטרא-סטרים 2000מ הופכת להיות מנוע הצמיחה של אינדיגו, וכי הרווח הגולמי עליה הוא הגבוה ביותר לעומת שאר המוצרים של אינדיגו. כמו כן, צריכת הדיו של מכונה זו היא הגבוהה ביותר, וכך מעניקה לחברה רווח נאה גם ממכירת הדיו למכונה.
lt/pgt

ltpgt
נקודת אור נוספת שמציין סער היא תוכנית המימון שמציעה החברה, המאפשרת ללקוחות לעמוד בהוצאות הכבדות של קניית המכונות (מגיעות למאות אלפי הדולר ללקוח) באמצעות חברות הליסינג של סיטיבנק, וכיום מחצית ממכירותיה של אינדיגו מתבצעות בצורה זו.
lt/pgt

ltpgt
סער מסייג את הפוטנציאל הגדול שטמון בחברה במשבר הממשמש ובא, ומציין כי גורם זה עלול להשפיע לרעה על ענף הדפוס ולגרוע מהכנסות החברה במהלך 2001. אינדיגו מכרה לשוק האמריקאי 50% ממחזור המכירות שלה, ומכיוון שההאטה הצפויה תורגש בעיקר בשוק האמריקאי, הרי שסער מעריך שהכנסותיה של אינדיגו ייפגעו בטווח הקצר-הבינוני. בטווח הארוך סער נשאר אופטימי, ומציין כי החברה תמשיך ליהנות מביקוש הולך וגובר למוצריה, אשר יבטא את מגמת המעבר משיטות הדפוס המסורתיות לשיטת הדפוס הדיגיטלית.
lth5gt lthrgt
לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד
lt/pgt

ltpgt
lthrgt
lth5/gt
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully