וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מאיצה פרישת התשתית לרשת הפנים ארצית: אלקטל זכתה בהרחבת רשת התמסורת - SDH האלחוטית

12.3.2001 / 13:18

עלות הפרויקט נאמדת במיליוני דולרים; סלקום תחבר את העיר ירושלים תוך שלושה חודשים בטבעת SDH אלחוטית

גיא הדס
ltpgt
חברת הסלולר סלקום חתמה על חוזה עם חברת ציוד התקשורת אלקטל להרחבת רשת התמסורת של סלקום. אלקטל תפרוש תשתית לשדירה המרכזית (BackBone) של רשת התקשורת של סלקום בטכנולוגיית SDH אלחוטית. היקף הפרויקט נאמד בכמה מיליוני דולרים.
lt/pgt

ltpgt
מסלקום נמסר כי בכוונת החברה להמשיך ולהרחיב את רשת הטבעות האופטיות של החברה, וכדי לבצע זאת במהירות יש צורך להתשתמש בטכנולוגיה אלחוטית. החברה מתכננת לחבר את העיר ירושלים, דבר שאורך זמן רב באמצעות תשתית קרקעית. השימוש בטכנולוגיה אלחוטית יאפשר לחברה לקצר זמנים, ולחבר את העיר לרשתה תוך שלושה חודשים בלבד.
lt/pgt

ltpgt
בסלקום מתכננים גם להרחיב את הרשת באמצעות הטכנולוגיה האלחוטית לכיוון צפון הארץ - לעפולה ולנהריה. מהחברה הוסיפו שהחוזה עם אלקטל נחתם עוד לפני הפיצוץ במשא ומתן עם אופק, וכי אין שינוי בתוכניות החברה לפרישת הרשת. "גם קודם עסקנו בפרישת תשתיות ואין כאן שינוי אסטרטגי. גם אם אופק היתה הופכת לשותפה שלנו, היא היתה עושה שימוש בתשתית שלנו", נמסר מסלקום.
lt/pgt

ltpgt
התשתית הבסיסית של רשת ה-SDH האלחוטית דומה לתשתית רשת התמסורת הקיימת בסלקום, שגם אותה הקימה אקלטל בשנתיים האחרונות. ההבדל הוא בציוד הקצה, שמקרה זה הוא אלחוטי.
lt/pgt

ltpgt
אלקטל התחרתה במכרז מול אי.סי.איי , מרקוני ונרה. מאלקטל נמסר כי הם רואים בפרויקט חשיבות אסטרטגית, המגבירה את הציפייה שיזכו גם בפרישת רשת התקשורת הפנים ארצית של סלקום בה מתחרה אלקטל מול 5 חברות נוספות.
lt/pgt

ltpgt
הרשת המוקמת תשרת את סלקום גם עבור השוק הפנים ארצי וגם עבור רשת הסלולר בדור השלישי. בנוסף, סלקום מנהלת משא ומתן עם מספר חברות להשכרת הקיבולת ברשת המוקמת.
lt/pgt

ltpgt
רשת ה-SDH פרושה כבר ב-500 ק"מ ומתוכננת להגיע ללמעלה מ-1,000 ק"מ. כיום כוללת רשת הטבעות פעילות בין המתגים של אור יהודה, רמלה, הרצליה, נתניה, ראש העין והפרישה הנרחבת נמשכת ביתר חלקי הארץ.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully