וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'ק בר מתקדם שלב נוסף בדרך למכירת הפעילות הבנקאית של בנק כרמל

12.3.2001 / 14:37

הבנק הגיש תשקיף לרישום 11.6 מיליון מניות של כרמל השקעות אליהן תועבר פעילות; כרמל תיהפך לחברת אחזקות שתשקיע בתחומים שונים

אילן מוסנאים
ltpgt
ז'ק בר מתקדם צעד נוסף בדרך לפיצול ולמכירת הפעילות הבנקאית של בנק כרמל. היום הגיש הבנק תשקיף לרישום למסחר של 11.6 מיליון מניות של חברת כרמל השקעות.
lt/pgt

ltpgt
על פי התכנון תועבר הפעילות הבנקאית של בנק כרמל למשכנתאות אל חברת כרמל השקעות, שהבנק הקים במסגרת הרה ארגון שהוא מבצע, כך שכל בעל מניה של הבנק יקבל מניה אחת של כרמל השקעות.
lt/pgt

ltpgt
מניות בנק כרמל, שנסחרות בבורסה, יוחלפו בסמוך לאחר יום ביצוע ההסדר במניות החברה החדשה. כך יימשך מסחר רציף במניות באופן ששער הסגירה ביום המסחר האחרון של מניית הבנק בבורסה יהווה את שער הפתיחה של המסחר במניית החברה החדשה.
lt/pgt

ltpgt
היום אגב הוא היום האחרון להגשת ההצעות לרכישת הבנק, כשלפי ההערכות, 8 גופים, בהם סיטיבנק האמריקאי, יתחרו עליה.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, הבנק ביקש בתחילת פברואר את אישור בית המשפט לביצוע ההפרדה, בטענה שהשווי לפיו נסחר הבנק בבורסה (14.5 מיליון דולר), נמוך באופן משמעותי מההון העצמי - 29.3 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
להערכת בעלי השליטה בבנק, השלמת המהלך תאפשר לחברה החדשה למקסם את שווי הפעילות הבנקאית, בין אם במכירתו לצד שלישי ובין אם בצירוף עתידי של משקיעים או מיזוג פעילות במידה שהליך המכירה לא יושלם.
lt/pgt

ltpgt
עוד נמסר בבקשה כי להסדר המוצע יתרונות רבים אשר המרכזיים בהם: מתן אפשרות לבנק לפתח פעילויות אחרות שאינן מותרות לו כיום עקב המבנה המשפטי בו הוא מאוגד והמגבלות החלות עליו מתחום דיני הבנקאות.
lt/pgt

ltpgt
ההערכות הן כי בר, שמחזיק ב-57% ממניות הבנק, מעוניין למכור את הפעילות הבנקאית שלו, באמצעות הקמת חברה שתשמש חברת אחזקות ותחזיק במניות הבנק. הבנק יימחק מהמסחר בבורסה, ואילו מניות חברת האחזקות יירשמו למסחר. לאחר מכירת הבנק, תישאר חברת האחזקות שלד בורסאי המצוי בידי ז'ק בר. בר מעוניין שהחברה תהיה בעלת החזקות בתחומים שונים.
lt/pgt

ltpgt
כיום מחזיק הבנק, בנוסף לפעילות המשכנתאות גם כ-94% מחברת שקל ליסינג העוסקת במתן הלוואות למימון רכישת כלי רכב ובהשכרת כלי רכב לזמן ארוך, ובמלוא הבעלות בליבלוב סוכנות לביטוח העוסקת בביטוח מקרקעין ודירות.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully