וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלוור: "הסיכויים שנספק ציוד תקשורת לאופק הם אפסיים ונראה שהיא תבחר בנורטל"

12.3.2001 / 14:56

כך אומר היום ל-TheMarker.com סמנכ"ל הכספים של פלוור, תלי עידן; פלוור הודיעה היום על עסקה במסגרתה תמכור לדטאנג הסינית ציוד תקשורת בשווי 60 מ' ד'

גתית פנקס
ltpgt
"אנחנו מרוצים מאוד מהסכם ה-OEM החדש שלנו עם דטאנג הסינית, שיסייע לנו להגיע ליעד ההכנסות של 90-100 מיליון דולר השנה", כך אומר היום סמנכ"ל הכספים של חברת פלוור 10003422-MRQ, תלי (נפתלי) עידן, בתגובה לחתימה על הסכם לאספקת מערכות תקשורת גישה אלחוטית בפס רחב (Broadband Wireless Access) לחברת התקשורת הסינית.
lt/pgt

ltpgt
במסגרת ההתקשרות בין החברות, התחייבה דטאנג לרכוש מפלוור ציוד בשווי של כ-60 מיליון דולר, אותו תספק למפעילי תקשורת סיניים במהלך השנתיים הקרובות. ההסכם החדש עם דטאנג מגיע בהמשך להזמנה ראשונית אותה ביצעה דטאנג בשנה שעברה, בשווי של כ-6 מיליון דולר. כעת ה-WALKAir של פלוור ישולב בסדרת המוצרים של דטאנג, ואף יופץ בסין תחת המותג דטאנג.
ltbgt
דטאנג מסייעת להקטין את החלק של סימנס בהכנסות
lt/bgt
"החתימה על ההסכם היא אבן דרך במסגרת הפעילות שלנו, שתסייע לנו להקטין את החלק של סימנס בעוגת ההכנסות שלנו", אומר עידן. לדבריו, יעד ההכנסות של 100-90 מיליון דולר, עליו דיבר לאחר פרסום תוצאות הרבעון הרביעי לקח כבר בחשבון את הסכם ה-OEM החדש, כך שהוא לא מוגדר כ"הפתעה", ולכן אין כעת מקום לעדכן תחזיות כלפי מעלה. "ההסכם מוכיח לנו שנצליח להוציא אל הפועל את הכוונות שלנו", הוא מוסיף. מכירותיה של פלוור בשנת 2000 היו 38.5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בכך, דטאנג מצטרפת לשותפות ה-OEM האחרות של פלוור, שהבולטות בהן: סימנס (שאף מחזיקה 27% מהחברה והיוותה 80% מהכנסותיה בשנת 2000) וחברת NEC. החברה מעריכה כי בשנה הקרובה יירד נתח המכירות של סימנס ל-70%, בעוד שותפות ה-OEM האחרות של פלוור - כולל דטאנג - יהוו 25%-20% מהמכירות. 10%-5% ממכירות שנת 2001 ינבעו להערכת פלוור ממכירות ישירות.
ltbgt
פלוור: נראה שלא נספק לאופק ציוד תקשורת
lt/bgt
החוזה בהחלט מחזק את החדירה של פלוור לשוק הסיני, אך פלוור שואפת בכל מאודה להיכנס גם לשוק הישראלי, והיא קיוותה לעשות זאת דרך חברת התקשורת הישראלית אופק מבית יורוקום. אופק כבר בחרה בחברת נורטל כאינטגרטורית שלה, אך עדיין לא מסרה החלטה רשמית לגבי זהותה של ספקית ציוד התקשורת לגישה אלחוטית רחבת פס.
lt/pgt

ltpgt
בתשובה לשאלה האם פלוור עוד בתמונה, עידן צוחק. "אופק באופק", הוא אומר תחילה, אך בהמשך משדר מסר פסימי יותר. "אנחנו קוראים את מה שכתוב בעיתונות, ונראה שמסתמנת מגמה לפיה לא ניקח חלק בפרויקט, והסיכוי שנספק ציוד הוא אפסי".
lt/pgt

ltpgt
רק לפני כחודש הסביר לנו עידן כי הוא מקווה שפלוור תהיה החברה שעל ציוד הגישה האלחוטית שלה תסתמך אופק במסגרת שירותי התקשורת הפנים ארציים אותם היא תחל לספק. עם זאת, כבר אז הוא אמר כי ייתכן בהחלט שנורטל תהיה זו שבסוף תספק בעצמה ציוד תקשורת לחברת אופק. לנורטל מוצר לתדרי ה-GHz 26 ולפלוור פתרונות גם לתחום ה-Ghz 3.5.
ltbgt
משקיע מוסדי נפטר מסחורה; פלוור איבדה 36% בשבע שעבר
lt/bgt
היום, כאמור, משתנה המסר שפלוור משגרת. "כבר אחרי שאופק בחרה בנורטל הבנו שהסיכויים שלנו הולכים וקטנים", הוא אומר, "והיה ברור לנו שאם הם מממנים את הפרויקט, הם יעדיפו לעשות שימוש בציוד שלהן". נזכיר, כי הנהלת אופק אמרה לא מכבר כי היא מעוניינת לספק שירותי תקשורת כבר בסוף 2001, והעריכה את שווי הפרויקט כולו בכמיליארד דולר.
lt/pgt

ltpgt
את המסחר היום פותחת המניה במחיר של 5.4 דולרים, לאחר שבשבוע שעבר נחתכה המניה בכ-36%. מאז תחילת השנה איבדה המניה 54% מערכה, ושווי השוק של פלוור כיום הוא כ-170 מיליון דולר. "הנאסד"ק נפל, שוק התקשורת נפל ובכלל זה חברות הוויירלס ואנחנו לא עמידים", אומר עידן, ומוסיף כי החברה תולה את הירידה הדרסטית בימים האחרונים בכך שמשקיע מוסדי מכר מניות בכמות גדולה בתקופה האחרונה, מה שהוסיף ללחץ במניה.
lt/pgt

ltpgt
שאלה מתבקשת כעת היא האם שווי שוק כה נמוך לפלוור הופך אותה מועמדת לקונסולידציה? לדברי עידן, פלוור בוחנת אפשרויות מסוג זה בצורה תמידית. "אני חושב שלכנות את המיזוגים בשוק שלנו כקונסולידציה זה לא ממש מדויק, שכן השוק לא בוגר, ואין בו תחרות קשה בה החברות נוגסות אחת בשנייה ומשפיעות על מחירי המוצרים", אומר עידן. עם זאת, הוא מעריך שהשוק בהחלט צועד לכיוון של מיזוג, אך בצורה איטית וזהירה.
lt/pgt

ltpgt
"כל חברה היום מתמקדת בנישה הקטנה יחסית שלה, ואם יהיה איחוד, הרי שהנישות יגדלו לבינוניות יותר. הדבר הכי חשוב לנו עכשיו הוא להתמקד בעסקי הליבה שלנו, ולהתרחב בלי לאבד את המיקוד שלנו", הוא אומר.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully