וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני גאון: "מתוך 25 אלף עו"ד במדינה נבחר לשמש כחוקר מטעם הרשם דווקא עו"ד שייצג בעלי מניות באגודה"

12.3.2001 / 15:59

כך טוען גאון בתגובתו לרשם האגודות השיתופיות; לדבריו, דו"ח אינדיג מהווה "וונדטה אישית" כנגדו; יעקב גלברד, שהיה נציג הקו-אופ בדירקטוריון המשביר לצרכן, התפטר

אמיר הלמר
ltpgt
פרשת האופציות שחולקו לבכירים באגודה השיתופית קו-אופ הריבוע הכחול 1082551-MRQ מתחממת לקראת תום המועד להגשת תגובות הצדדים לדו"ח החוקר חיים אינדיג.
lt/pgt

ltpgt
כזכור, מספר נושאי משרה בקבוצת הקו-אופ קיבלו בהנפקת רבוע כחול ישראל ב-29 ביולי 1996 אופציות שמומשו על ידם כחודש לאחר מכן, בעת מכירת החבילה לקבוצת אמפ"ל - ברווח של כ-11.5 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
זהות מקבלי האופציות ומספר האופציות שכל אחד מהם קיבל נשמרו בסוד, ונחשפו רק בסוף אוקטובר 1999 בעקבות פנייה של חבר האגודה, עו"ד אליעזר לויט, לרשם האגודות, במסגרת תביעתו למינוי ועד ממונה לאגודה ולהדחת גאון. גאון, שהיה יו"ר מזכירות הקו-אופ באותה תקופה, הרוויח ממימוש האופציות כ-2.4 מיליון דולר, ואילו מנכ"ל החברה הציבורית דאז, יעקב גלברד, מימש אופציות בשווי של יותר מ-4 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
בעקבות העניין מינה הרשם, עו"ד אורי זליגמן, את עו"ד חיים אינדיג לחקור את הפרשה. אינדיג בחן את נושא האופציות שקיבלו בכירים באגודה, והמליץ בשעתו לבחון דרכים לדרוש ממקבלי האופציות - כולם או חלקם - להשיב את הכספים לאגודה, לאחר שקבע, כי הקצאת האופציות לבכירים לא אושרה על ידי הרשויות המוסמכות של חברת הרבוע הכחול ושל האגודה.
ltbrgt
lt/bgtתגובת בני גאוןltbgt
בני גאון, יו"ר מזכירות הקו-אופ ומנכ"ל כור 649012-MRQ לשעבר, הגיש אמש את תגובתו לגבי תגובת החוקר אינדיג, לרשם האגודות השיתופיות. גאון, המיוצג ע"י עו"ד נבות תל-צור, טוען בתגובתו כי הנפקת החברה בשנת 1996 היתה מהלך ראוי ומועיל, ותרם לאגודה ולחברה תרומה מהותית.
lt/pgt

ltpgt
גאון מוסיף כי הדו"ח מהווה "וונדטה אישית" כנגדו, ומעלה תהיות בדבר מינויו של אינדיג כחוקר מטעם הרשם, כאשר מדובר לטענתו ב"עורך דין שייצג בעלי מניות באגודה, התובעים לפדות את מניותיהם בערך ריאלי". לטענת גאון, "מתוך 25 אלף עו"ד במדינה נבחר לשמש כחוקר מטעם הרשם דווקא עו"ד שייצג בעלי מניות באגודה".
lt/pgt

ltpgt
גאון מבקש מהרשם לדחות את דו"ח אינדיג, הן מטעם זה והן מהטעם כי ההליך המתנהל בפניו נפגע לדבריו "פגיעה אנושה מהפרת כללי הסוביודיצה וכתוצאה משפיטתו, במקביל לניהול ההליך, בתקשורת". לטענתו, במצב שנוצר אין אפשרות להמשיך בניהול ההליך ויש לבטלו.
lt/pgt

ltpgt
גאון מתייחס לכתבה שפורסמה בשבוע שעבר בעיתון "הארץ", תחת הכותרת "רשם האגודות עשוי לדרוש רק מגאון להחזיר כספי אופציות הקו-אופ". לטענתו, האמור בכתבה מתיישב עם רוח תגובתו של החוקר אינדיג בפרשה המתמקדת אך ורק בו, ואשר טרחה להכשיר את הקרקע להחלטת הרשם הדומה למתואר בכתבה. לאור זאת, דורש גאון מהרשם להורות על ביטול ההליך כולו.
ltbrgt
lt/bgtתגובת הוועד הממונה של הקו-אופltbgt
היום אף הוגשה תגובתו של הוועד הממונה של הקו-אופ. בתגובה, מאמץ הוועד הממונה את הממצאים והמסקנות של דו"ח החקירה של אינדיג. לדעת הוועד, יש לנקוט בהליכים מתאימים ליישום המלצותיו. בתגובה זו למעשה, מודיע הוועד המנהל כי אינו מאמץ את התגובה הראשונה שניתנה ע"י האגודה וחברת ריבוע כחול - תגובה שניתנה בעת שגאון שימש כיו"ר מזכירות הקו-אופ.
lt/pgt

ltpgt
הוועד הממונה דוחה למעשה בתגובתו את כל טענות שהעלתה האגודה בדבר ניגוד עניינים ופגיעה בזכות הטיעון שהעלתה האגודה בתגובתה הראשונה.
lt/pgt

ltpgt
במקביל הודיע לאחרונה מנכ"ל ריבוע כחול ישראל לשעבר, יעקב גלברד, על התפטרותו מדירקטוריון המשביר לצרכן, שם שימש נציג אגודת הקו-אופ. גלברד טוען כי התפטרותו אינה קשורה כלל לנעשה באגודה אלא מטעמים אחרים. לטענתו, ביקש בראשית חודש פברואר להשתחרר מתפקידו עקב מחויבויות אחרות שנטל על עצמו, בהם תפקיד יו"ר דירקטוריון המשביר מחסני אופנה 1081371-MRQ ותחומי פעילות נוספים אותם סירב לפרט.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully