וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטרקליין תובעת ממפעלי ים המלח כ-233 מיליון שקל בגין הפרת פטנט וגזל טכנולוגיה

12.3.2001 / 17:21

התביעה נסמכת על פסק דין שניתן לפני כשנתיים, שקבע כי מפעלי ים המלח אכן הפרה את הפטנט על דוברה שפיתחה קונטרקליין

אמיר הלמר
ltpgt
חברת קונטרקליין הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעת פיצויים בסך של 223 מיליון שקל כנגד מפעלי ים המלח, מקבוצת כי"ל .
lt/pgt

ltpgt
בתביעה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד ריצרד לוטי ושות', תובעת קונטרקליין ממפעלי ים המלח פיצויי בגין נזקים ואובדן רווחים שנגרמו לה עקב הפרת פטנט, גזל טכנולוגיה, והפרת חוזה, בקשר לדוברה ייחודית לחיתוך פטריות מלח, שהומצאה על ידי קונטרקליין.
lt/pgt

ltpgt
בפס"ד שניתן בעניין זה כבר בשנת 1998, קבע השופט טלגם כי מפעלי ים המלח אחראית להפרת הפטנט על הדוברה אשר היה שייך לקונטרקליין. המו"מ שניהלו הצדדים לאחר מתן פסק הדין בשאלת האחריות, בניסיון להביא לפשרה מסחרית, נכשל. כעת מבקשת קונטרקליין מביהמ"ש לקבוע את גובה הנזק.
lt/pgt

ltpgt
ראשית הסיפור לפני כ-10 שנים, כאשר קונטרקליין טענה כי דוברה לריסוק פטריות שנבנתה על ידי מפעלי ים המלח בהשקעה של למעלה כ-4 מיליון דולר, לצורך פתרון בעיית צמיחת פטריות המלח בשטחי האידוי שלה, היא גזל רעיון שהציגה בפניה קונטרקליין, והפרת פטנט שניתן לקונטרקליין ושותפתה, חברת אדום מחצבים ופיתוח בע"מ.
lt/pgt

ltpgt
בפסק הדין בשלב האחריות קבע בית המשפט כי המצאתה של קונטרקליין תרמה תרומה ממשית לפתרון בעיית ריסוקן של פטריות המלח בים המלח, וכי הפטנט שניתן לקונטרק ליין בקשר לדוברה הוא פטנט תקף לכל דבר ועניין, והדוברה שבנתה מפעלי ים המלח מהווה הפרה של הפטנט.
lt/pgt

ltpgt
כמו כן קבע בית המשפט כי מפעלי ים המלח הפרה את התחייבותה גם בהסכם שנכרת בין הצדדים לאחר הגשת התביעה.
lt/pgt

ltpgt
בפסק הדין שהוציא בית המשפט, צווי מניעה האוסרים על הנתבעים להפעיל את הדוברה. כמו כן, הוא חייבם במתן חשבונות לגבי הפעלת הדוברה והתשלומים ששולמו בגין כך.
lt/pgt

ltpgt
הפיצוי הנתבע כעת נסמך הן על מרכיב הפרת הפטנט וגזל הטכנולוגיה והן על הפרת התחייבותה של מפעלי ים המלח לתת לתובעת חוזה קבלני ארוך טווח (15 שנה) לסילוק הפטריות באמצעות הדוברה.
lt/pgt

ltpgt
על פי דו"חות שהגישה מפעלי ים המלח, היא שילמה לקבלן חיצוני בגין 41 חודשי עבודה עם הדוברה כ-10 מיליון דולר, וכי בדו"ח כלכלי שחיברו בשעתו כלכלני הנתבעת הם העריכו את החיסכון שיושג כתוצאה מהפעלת הדוברה בסכום שנע בין 26 ל 54 מיליוני דולר.
lt/pgt

ltpgt
כאמור, תובעת קונטרקליין ממפעלי ים המלח סך של כ-233 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully