וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות בעקבות האזהרה של אריקסון; המניה נפלה ב-20%

13.3.2001 / 0:16

בוקהם צנחה ב-19% בעקבות אינטל וסיסקו; פרודנשל איבדה 14% לאחר שהודיעה כי תרכוש את אמריקן ג'נרל תמורת 26.5 מיליארד דולר

גיא צ'אק
ltpgt
מניות הטכנולוגיה באירופה רשמו ירידות חדות לאחר שחברת אריקסון הודיעה כי תרשום הפסד לפני מס של 509-407 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, במקום תוצאות הקרובות לאיזון להן ציפתה קודם לכן. המניה נפלה ב-20% בעקבות הפרסום וגררה את יצרניות ציוד התקשורת של היבשת לירידות חדות. ירידות נרשמו גם במניות התעשייה והבנקים. ה-FTSE ירד ב-1.8% בלונדון, ה-CAC 40 בפאריס ירד ב-2.4% והדקס בפרנקפורט יורד ב-2.4%.
lt/pgt

ltpgt
יצרניות הסלולר והשבבים היו הראשונות להגיב על האזהרה של אריקסון. נוקיה ירדה ב-4.3% וסימנס ירדה ב-4.8%. הסוחרים הביעו אכזבה מהירידות החדות, שכן ההערכה הרווחת היתה שמחירי המניות כבר משקפים את ההאטה בשוקי הטכנולוגיה.
lt/pgt

ltpgt
בקרב יצרניות השבבים בלטה בוקהם בצניחה של 19%, מניית ARM ירדה ב-9%, אלקטל הפסידה 7.7% ו-STM איבדה 6.9%. מרקוני ירדה ב-7.1%, למרות שהודיעה כי חתמה על חוזה לשדרוג המערכות של בריטיש טלקום ב-880 מיליון דולר. יצרניות המוליכים למחצה הושפעו מההודעות השליליות שפירסמו אינטל 10003622-MRQ וסיסקו ביום שישי בוול סטריט. מנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, ציין כי לא צפויה התאוששות במהלך שני הרבעונים הקרובים.
lt/pgt

ltpgt
חברות הטלקום רשמו ירידות בעקבות יצרניות הציוד: בריטיש טלקום ירדה ב-3.9%, וודאפון ירדה ב-4.9%, פראנס טלקום איבדה 4.4% וטלפוניקה ירדה ב-3.2%. אורנג' המשיכה לאבד גובה וירדה ב-2.8%. מניית התוכנה SAP ירדה ב-8.8%.
ltbgt
בזוס הזהיר משקיעים קטנים מפני מניות האינטרנט; יאהו אירופה איבדה 5%
lt/bgt
מניות האינטרנט הושפעו מדבריו של ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל הקמעונאית המובילה ברשת אמזון , שהמליץ למשקיעים קטנים שלא להשקיע במניות אינטרנט. "עם המניות שלנו לא תצליחו לישון טוב בלילה", צוטט בזוס, דקות ספורות לפני שעלה לשידור בתוכנית הפיננסית של רשת BBC ביום רביעי. יאהו אירופה ירדה ב-5%, לייקוס אירופה איבדה 10% וטרה נטוורקס רשמה ירידה של 3.5%.
lt/pgt

ltpgt
ירידות שערים נרשמו גם במגזר הפיננסים. מניות ענקית הביטוח הבריטית פרודנשל ירדו ב-14%, לאחר שהודיעה כי תרכוש את אמריקן ג'נרל תמורת 25 מיליארד דולר במניות. פרודנשל תשלם 49 דולר עבור כל אחת ממניות אמריקן ג'נרל - 28% יותר ממחיר הסגירה של אמריקן ג'נרל ביום שישי - 38.25 דולר. האנליסטים סבורים כי החברה משלמת הון רב מדי תמורת אמריקן ג'נרל. מניות לוידס ירדו ב-1%, ברקליס ירדה ב-1.7%, מניית HSBC איבדה 4.7% בעקבות הורדת דירוג מגולדמן סאקס ואבי נשונל ירדה ב-0.5%.
lt/pgt

ltpgt
בקרב מניות הביוטכנולוגיה בלטה סלטק בירידה של 10%, אוקספורד גליקו ירדה ב-3.4% ובריטיש ביוטק ירדה ב-2%.
lt/pgt

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully