וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.אס.סי נוגעת באור שבקצה המנהרה

12.3.2001 / 20:23

יאשה סיטון: "מהלך ההבראה הוכיח עצמו ברבעון האחרון"

גתית פנקס
ltpgt
ללא כל ספק, שנת 2000 היתה שנת מהפך עבור חברת אי.אס.סי , ויאשה סיטון, נשיא ומנכ"ל החברה, בהחלט מתחיל לספק כיסוי לצ'קים שחילק ולתקוות שעורר עם כניסתו לתפקיד. סיטון היה מנכ"ל חברת תעשיות לייזר, אך נאלץ לעזוב את תפקידו לאחר המיזוג של תעשיות לייזר עם אי.אס.סי, תוך שהיה עד להידרדרות הקשה של החברה, כאשר נוהלה על ידי שמעון אקהויז, בעל השליטה הקודם.
lt/pgt

ltpgt
על מאבקי הכוחות באי.אס.סי כבר נכתב הרבה, והם היו אלה שגרמו לאקהויז לאבד את השליטה לטובת אריה גנגר. נראה, כי גנגר איבחן כבר אז את יכולות הניהול הטובות של סיטון, שאף הוביל מהלך של רה אורגניזציה בחברת תעשיות לייזר לפני כעשור.
lt/pgt

ltpgt
"היתה לנו שנה מצוינת בכלל, ורבעון רביעי טוב במיוחד בפרט", אומר סיטון לא בלי גאווה. ואכן, התוצאות הכספיות מצביעות על כך שהחברה צועדת קדימה ובדרך הנכונה.
lt/pgt

ltpgt
בשנה שעברה אי.אס.סי עדיין הציגה הפסד שנתי פנומנלי של יותר מ-5 דולרים למניה, ואילו השנה הצליחה לעשות סיבוב של 180 מעלות, שעה שדיווחה על רווח שנתי (על בסיס דילול מלא) של 61 סנט למניה. "הרווחיות שלנו בריאה בהחלט, וצימצמנו את ההוצאות שלנו בצורה לא מבוטלת", אומר סיטון.
lt/pgt

ltpgt
הכנסות אי.אס.סי, המפתחת מכשירים רפואיים המבוססים על טכנולוגיות פולסי אור (IPL) ולייזר, הסתכמו ב-46 מיליון דולר ברבעון הרביעי - צמיחה של 15% מהרבעון המקביל ושל 24% מהרבעון הקודם - 2% מעל לתחזית בית ההשקעות אופנהיימר.
ltbrgt
lt/bgtקוהירנט תוסיף להכנסותltbgt
מסתבר, כי גם העתיד צפוי להמשיך ולהאיר פנים לחברה, שאגב, תשנה בקרוב את שמה ל-Lumenis - אור בלטינית. החברה הודיעה על רכישת חטיבת הלייזרים של קוהירנט האמריקאית, תמורת 230 מיליון דולר.
lt/pgt

ltpgt
סיטון אומר היום כי קוהירנט תבוא לידי ביטוי רק החל מהרבעון השני של 2001 בתוצאותיה הכספיות של אי.אס.סי. המכירות המשותפות של החברה המאוחדת הסתכמו ב-360 מיליון דולר בשנת 2000, ובמוריץ טוכלר צופים הכנסות של 384 מיליון דולר ב-2001.
lt/pgt

ltpgt
"המומנטום החזק שחווינו ברבעון הרביעי מוסיף לבוא לידי ביטוי גם ברבעון הראשון של 2001", אומר סיטון. "אנחנו שמחים אף לומר שהמכירות שלנו באירופה, שלא היו חזקות במיוחד בשנת 2000 כולה, השתפרו ברבעון הרביעי".
lttablegtlttrgtlttdgt
ltimg src="/ibo/images/pics/esc_products.jpg"gt
lt/tdgtlt/trgtlt/tablegtltp class="article1"gt
ltbrgt
lt/bgtאי.אס.סי חוזרת לטיפולי העינייםltbgt
כיום כלל אין לאי.אס.סי נוכחות בשוק הטיפולים לעיניים - ממנו יצאה כבר לפני כעשור. אולם הרכישה של קוהירנט, שלה נוכחות גם בשוק זה, תחזיר את אי.אס.סי לעסוק בכך. "בכל השווקים בהם אנו פועלים, אנו רואים את עצמנו כמובילים", אומר סיטון.
lt/pgt

ltpgt
"אנחנו לא מטפלים כיום בתחום העיניים, ואולם קוהירנט תוביל אותנו להציע פתרונות גם לגלאוקומה, דלקות ברשתית וטיפולי קטרקט חוזרים". לדברי סיטון, זהו בהחלט תחום שמרחיב את קווי המוצרים של החברה.
lt/pgt

ltpgt
למעשה, רכישת קוהירנט נראית כיום כמו עסקה מצוינת, שאף צפויה להוסיף לרווח אי.אס.סי 60 סנט למניה בשנת 2001. אי.אס.סי, אשר נסחרת לפי מכפיל מכירות 3, רכשה את החטיבה של קוהרנט לפי מכפיל מכירות 1.
lt/pgt

ltpgt
משמעות הרכישה, שתתבצע לפי שווי של 230 מיליון דולר לחטיבה של קוהירנט, היא שהרווחים שתיצור קוהירנט לאי.אס.סי יהיו גדולים בהרבה מהדילול שינבע מתוספת המניות, שיונפקו לבעלי המניות של קוהירנט.
lt/pgt

ltpgt
קוהירנט אמורה להרחיב את קווי המוצרים של אי.אס.סי, המשמשים למגוון יישומים אסתטיים ורפואיים, ובהם הורדת שיער, טיפול בוורידים, חידוש עור הפנים, טיפול בדלקות אוזניים וטיפול בשיניים. כעת נראה כי הסיכויים לכך שאי.אס.סי תצליח לעמוד בתחזיות לשנה הקרובה גדלים והולכים.
ltbrgt
lt/bgtאופוסדנט הובילה את החברה להפסד של מיליון ברבעוןltbgt
במקביל, סיטון מעדכן כי OpusDent, הסטארט אפ הדנטלי של החברה, מוסיף לצבור תאוצה. אומנם ברבעון האחרון אופוסדנט הוסיפה לאי.אס.סי הפסד של מיליון דולר ברבעון הרביעי, אך סיטון אומר כי "אנחנו מתקדמים יפה בכיוון זה, וצמחנו בתחום הדנטלי ב-34% מהרבעון השלישי וב-68% מהרבעון המקביל".
lt/pgt

ltpgt
לדבריו, ההוצאות הנוגעות לסטארט אפ הדנטלי הן בעיקר כאלו של מחקר ופיתוח של סדרת מוצרים חדשה, כמו גם הוצאות שיווק ומכירות. כיום אופוסדנט היא חברה בת בבעלות מלאה של אי.אס.סי, ומתנהלת בצורה עצמאית עם הנהלה נפרדת. כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker.com, אי.אס.סי בוחנת ספין אוף של החטיבה, והנפקתה בבורסת הנאסד"ק.
lt/pgt

ltpgt
סיטון: "ניתן לומר שחלון ההנפקות סגור כיום, אבל אנחנו בכל זאת לא שוללים הנפקה כאפשרות, ולמעשה, זה התסריט המועדף עלינו. אנחנו לא תולים תקוות גדולות בהנפקה כיום, ולכן אנחנו בהחלט בוחנים אפשרויות אחרות", כשנראה שחלק מהן נוגעות לגיוס הון לחברה מקרן הון סיכון או משותף אסטרטגי.
lt/pgt

ltpgt
סיטון הסביר בעבר כי ההחלטה לבצע ספין אוף נובעת מרצון לתמרץ את העובדים, שהם המשאב היקר ביותר של החברה, באמצעות מתן אופציות ויצירת אווירה של סטארט אפ.
ltbrgt
lt/bgtסיטון לא שולל פיצול החברה לחטיבות אחרותltbgt
לדברי אי.אס.סי, בשלב זה החברה אינה מתכננת ספין אוף בחטיבות נוספות שלה, כמו למשל החטיבה הגינקולוגית. "המכירות מחטיבה זו יגיעו לידי ביטוי רק ב-2003, והאישור של ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ג.פ) יגיע רק ב-2002 - כך שבשנה וחצי הקרובות נמכור בהיקפים לא גדולים במיוחד מכיוון זה", הוא אומר. שוק היעד של המוצרים הגינקולוגיים הוא 40 אלף גינקולוגים בארה"ב ועוד מספר דומה בשאר העולם.
lt/pgt

ltpgt
עם זאת, הוא אינו שולל אופציה של פיצול החברה לפי חטיבות אחרות. "אומנם רק עכשיו התחלנו לצאת מהצרות אליהן נקלענו בעבר", אומר סיטון, "אולם הפרדה הגיונית יכולה באמת להיות לשתי חברות נפרדות, שאחת תעסוק בתחום האסתט

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully