וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד המשולב של בנק ישראל ממשיך להצביע על התאוששות: עלה בינואר בשיעור של 0.1% בהמשך לעלייה רצופה מספטמבר

אמיר טייג

22.2.2004 / 14:27

מדד חודש דצמבר עודכן מעלה - עלה 0.3%; בנק ישראל: העלייה המתונה החודש והעליות החדות יותר בחודשים הקודמים משקפות את תחילתה של התאוששות הדרגתית בפעילות במשק



המדד המשולב למצב המשק עלה בינואר בשיעור מתון של 0.1%, בהמשך לעליות בו מאז ספטמבר 2003, כך עולה מתוני בנק ישראל שפורסמו היום. במחלקת המחקר מציינים כי העלייה המתונה החודש והעליות החדות יותר בחודשים הקודמים משקפות את תחילתה של התאוששות הדרגתית בפעילות במשק. במקביל לפרסום המדד מעדכן בנק ישראל כלפי מעלה את המדד המשולב של דצמבר שעלה ב-0.3% לעומת 0.2% לפני העדכון.



עוד כותבים בבנק ישראל כי העלייה החודש במדד המשולב הושפעה מהעליות שנרשמו ברכיבי הייצור התעשייתי והפדיון של המסחר והשירותים. עליות אלו קוזזו חלקית על ידי הירידות ברכיבי היצוא והיבוא של המדד.



אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה בדצמבר ב-5.2%, לאחר ירידה בו של 4.2% בנובמבר. מדד הייצור התעשייתי עלה בדצמבר ב-0.6%, לאחר ירידה של 2% בו בנובמבר. במדד היצוא נרשמה ירידה בינואר בשיעור של 3%, לאחר עלייה חדה בו של 9.3% בדצמבר. מדד היבוא ירד בינואר ב-0.2% אחוזים, בהמשך לעלייה של 3% בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully