וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורצת לשיקגו: ענקית הקמעונות וול-מארט פותחת סניף ראשון בעיר למרות התנגדות עזה

סוכנויות הידיעות

27.5.2004 / 13:12

ניו יורק ודטרויט נותרו הערים הגדולות האחרונות בהן אין לרשת סניפים; שיקגו סרבה לאפשר פתיחת סניף באזור אמיד; המתנגדים לרשת טוענים כי היא דוחקת את רגלי העסקים הקטנים



מועצת העיר שיקגו אישרה את בקשת וול-מארט (סימול WMT), להקים חנות ראשונה בשטחה. האישור התקבל לאחר כמה חודשים של עיכובים, שבמהלכם נערך מאבק פוליטי עז בין מתנגדי הרשת לתומכיה.



המועצה הצביעה, ברוב של 32 תומכים לעומת 15 מתנגדים, על שינויים באזור שבו תוקם החנות. וול-מארט תפתח חנות ענק בשכונה ענייה בחלקה המערבי של שיקגו, המאוכלסת בעיקר בשחורים ובמהגרים היספניים.



ואולם, המועצה דחתה בקשה להקמת חנות שנייה באזור הדרומי של העיר, באזור בעל מרקם גזעי שונה המאוכלס בעובדי המעמד הבינוני. המועצה הצביעה ברוב של 25 לעומת 21 בעד הבקשה, אך כיוון שהחלטות בדבר שינויים אזוריים מחיבות רוב מתוך 50 חברי מועצה, נדחתה הבקשה.



לאחר קבלת ההחלטה, נשארו דטרויט וחמשת רובעי העיר ניו יורק השווקים היחידים, מבין עשרת השווקים העירוניים הגדולים בארה"ב, שאינם מאכלסים את חנויותיה של וול-מארט או שטרם אישרו החלטה לאפשר לרשת לפעול בשטחם.



וול-מארט, הרשת הידועה במחירי מוצריה הזולים, שמשרדיה הראשיים נמצאים בבנטונויל, ארקנסו, נתקלת באופוזיציה חריפה מצד מנהיגי קהילות ומצד פוליטיקאים, אשר טוענים שהרשת מעסיקה עובדים בשכר הנמוך משכר המינימום ושהיא דוחקת את העסקים הקטנים מחוץ לשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully