וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות האנרגיה הובילו עליות קלות על רקע התקפת הטרור בערב הסעודית והמשך העלייה במחירי הנפט

TheMarker

31.5.2004 / 19:41

טוטאל עלתה ב-0.9%; ויוונדי יוניברסל עלתה ב-2.5%, לאחר שהמגזין "אינווסטיר" דיווח כי ענקית הסלולר וודאפון עשויה להגיש לחברה הצעת רכש בגובה 27 יורו למנייה



מניות האנרגיה הובילו עליות בבורסות אירופה, על רקע עלייה במחירי הנפט בבורסת טוקיו, בעקבות התקפת הטרור נגד עובדים זרים בערב הסעודית. בורסות פרנקפורט ופאריס רשמו שתיהן עליות של 0.5% במחזורי מסחר דלילים. היום לא מתקיים מסחר בבריטניה, שוויץ, שוודיה ויוון לרגל חג. גם בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר, לרגל יום הזיכרון האמריקאי.



מחירי הנפט הגולמי עלו ב-2.3% במסחר בבורסת הסחורות של טוקיו לשער של 22,890 ין לקילוליטר (33.25 דולר לחבית), לאחר שהתקפת טרור שלישית בסעודיה בתוך חודש, הותירה 22 הרוגים בסוף השבוע. ההתקפה כוונה נגד עובדים זרים, ולפי חשדות אורגנה על ידי ארגון אל-קאעידה. הדולר נסחר כבר היום בשפל של שלושה שבועות מול הין היפאני וכעת הוא נסחר בשער של 109.475 ין לאחר ירידה של 0.7%.



מניות חברות הנפט נסחרו בעליות, על רקע הערכות כי הן עשויות להגדיל את רווחיהן ברבעון הנוכחי ונוכח התחזיות לכך שרמת מחיריו לא תיפול בתקופה הקרובה. טוטאל (סימול TOTF.PA) הצרפתית עלתה ב-0.9%; רויאל דאץ' עלתה ב-0.6%.



מנכ"ל פיאט (סימול FIA.MI), ג'וזפה מורצ'ו, התפטר מתפקידו אתמול דקות ספורות לאחר מינויו של לוקה דה מונטזימולו ליו"ר יצרנית הרכב האיטלקית. מונטזימולו, אשר עמד בראש חטיבת פרארי של החברה, מונה לתפקיד בעקבות מותו של היו"ר אומברטו אניילי ממחלת הסרטן ביום חמישי. מורצ'ו הוביל תוכנית לארגון מחדש של החברה אשר כללה מכירת נכסים, קיצוץ עלויות והתרכזות בייצור מכוניות - ליבת עסקי החברה. מניית פיאט עלתה ב-0.1%.



ויוונדי יוניברסל, החברה האם של חברת הסלולר השנייה בגודלה בצרפת, עלתה ב-2.5% לאחר שהמגזין הצרפתי "אינווסטיר" דיווח בסוף השבוע כי ענקית הסלולר וודאפון עשויה להגיש לחברה הצעת רכש בגובה 27 יורו למנייה.



סנטרוס קומרסיאלס קארפור (סימול CRF.MC) רשמה ירידה של 3.4% לאחר שהחברה האם קארפור (סימול CARR.PA), הקמעונית הגדולה באירופה, הודיעה כי היא מתכננת לרכוש את שאר המניות של החברה הבת תמורת 143 מיליון יורו (175 מיליון דולר) במזומן, ולהפסיק את המסחר במניותיה בבורסות. מניית קארפור עלתה ב-0.2%.



אלסטום (סימול ALSO.PA), ענקית ההנדסה הצרפתית, חתמה על הסכם עם שבעה מנושיה הבנקאיים הגדולים להגדלת הון וערבויות בנקאיות בסך 9.8 מיליארד דולר, מסר אתמול משרד האוצר של צרפת. מניית אלסטוום זינקה ב-11.7%.



נוקיה (סימול NOK1V.HE) רשמה עלייה של 2.1% במסחר בהלסינקי בעקבות דיווח של "פייננשל טיימס" כי יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם שבה והגדילה את נתח השוק שלה באירופה בשבועות האחרונים בעקבות הוזלות מחירים.



יורוטאנל |(סימול EUTL.PA), המחזיקה בתעלה המחברת בין בריטניה לצרפת, עלתה ב-2.9%. ה"אובזרוור" דיווח כי יו"ר החברה, ז'אק מלו, עשוי לפרוש בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully