וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הצמיחה במשק תגיע השנה ליותר מ-3% תוצר, הגירעון בתקציב יהיה נמוך מ-4% וההכנסות ממסים - מעל התחזיות

צבי זרחיה

8.6.2004 / 18:58

שר האוצר: "שיעור המע"מ גבוה מדי והוא צריך לרדת. אם קצב הצמיחה יפתיע אותנו ויהיה יותר טוב ממה שאנחנו צופים נוריד את שיעורי מס ההכנסה ומס החברות"



"הצמיחה במשק בשנת 2004 תגיע ליותר מ-3% מהתוצר, הגירעון בתקציב יהיה נמוך מ-4% והכנסות המדינה ממסים יגדלו השנה ב-4 מיליארד שקל לעומת התחזית ויסתכמו ב-154 מיליארד שקל", כך העריך היום שר האוצר, בנימין נתניהו, במליאת הכנסת, כשהציג את הצעת החוק הממשלתית להפחתת שיעורי מס הכנסה לבעלי הכנסות חודשיות בגובה של 4,000-10,000 שקל. הצעת החוק מפחיתה בהדרגה את מס החברות מ-36% כיום ל-30% החל משנת 2007.



המליאה צפויה לאשר הערב את הצעת החוק בקריאה ראשונה ולהעבירה לוועדת הכספים להמשך הליכי החקיקה. נתניהו הדגיש כי "בגלל שהורדנו מסים אנו מקבלים תקבולי מסים טובים מאוד והגירעון נמוך מהיעד שהצבנו. בעת הגשת התקציב היצגנו יעד גירעון של 4% ואנו נעמוד בכך. להערכתנו, גובה הגירעון השנה יהיה נמוך מזה. אנו חוסכים בהוצאות, מקבלים יותר תקבולי מס והגירעון לא גדל אלא כנראה גם קטן".



נתניהו הודיע כי הגידול בתקבולי המס לא ישמש להגדלת הוצאות הממשלה. "אם אנו רוצים להגיע בשנים הקרובות לקצב צמיחה של 4%-5% בשנה אסור לנו בתכלית להעלות את שיעורי הוצאות הממשלה. לא נשתמש בתוספת תקבולי מס להגדלת הוצאות הממשלה, אלא נשתמש בה להמשך הפחתת מסים. אם יישאר עודף נייעד את תוספת תקבולי המסים להפחתת הגירעון. בתהליך של צמיחה מואצת נאיץ עוד יותר את הצמיחה על ידי הפחתת מסים לעם ישראל".



נתניהו הוסיף כי "מנועי הצמיחה הכבירים במשק הם הפחתת מסים. זוהי הדרך החזקה ביותר להביא לצמיחה. הפחתנו את מס ההכנסה על יחידים, והורדנו את המע"מ. ואולם, שיעור המע"מ גבוה מדי והוא צריך לרדת. אם קצב הצמיחה יפתיע אותנו ויהיה יותר טוב ממה שאנחנו צופים נוריד את שיעורי מס ההכנסה ומס החברות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully