וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת בכירה במריל לינץ' תובעת 13 מיליון דולר על הפליה מינית

דפנה מאור

9.6.2004 / 11:21

סטפני ויללבה, מנהלת החטיבה האירופית ללקוחות פרטיים של מריל, טוענת להפליה, פגיעה ופיטורים לא הוגנים



התביעות נגד בנק ההשקעות מריל לינץ' בשל הפליה על רקע מיני נמשכות. עובדת בכירה לשעבר של החברה בלונדון תובעת 13 מיליון דולר מהחברה בשל הטרדה, השפלה וחתירה תחתיה על ידי הממונה עליה. לדברי סטפני ויללבה, התקשה הממונה לקבל את היותה עובדת בכירה, למרות 17 שנות ניסיון במריל לינץ'.



בנק ההשקעות הנכבד זכה כבר לחשיפה שלילית לאחר שהורשע בהפליה נגד ברוקרית שלו בארה"ב. המקרה הנוכחי זוכה לתשומת לב רבה אף יותר, בשל דרגת הבכירות הגבוהה של התובעת, ועשוי לשמש תקדים ל-40 תביעות אחרות שעוד לא יושבו, מתוך 900 שהוגשו נגד החברה על ידי נשים אחרות.



ויללבה ניהלה את החטיבה האירופית של מריל בתחום הלקוחות הפרטיים, ופוטרה מתפקידה ביולי 2003. בתביעתה היא טוענת להפליה על רקע מגדרי, פיטורים לא הוגנים, פגיעה ושכר לא הוגן. מריל מכחיש את כל האישומים. לדברי הבנק, לא מילאה ויללבה את תפקידה ברמה הנדרשת, ולכן פוטרה.



ויללבה בת ה-42 קיבלה משכורת של 150 אלף דולר בשנת 2002, ובונוס של 400 אלף דולר.



באפריל הצטווה מריל לשלם פיצויים של 2.2 מיליון דולר לברוקרית לשעבר של החברה בארה"ב. הפיצויים נפסקו לזכותה של התובעת, לאחר שנקבע כי נפגעה מהטרדה והפליה על רקע מגדר. תביעתה הוגשה ב-1997 כחלק מתביעה ייצוגית.



התובעת, היידי סאמנר, עבדה כיועצת פיננסית במשרדי מריל לינץ' בסן אנטוניו ב-1991-1997. סאמנר נתקלה, לדבריה, בהטרדות מיניות חוזרות מגברים שעבדו במשרד, שאחד מהם היה הממונה עליה. בנוסף, טענה סאמנר להפליה בקידומה ובשכרה. פאנל הבוררים קבע כי סאמנר הוכיחה את טענותיה בדבר הטרדה מינית ויצירת סביבה עוינת, ואמר כי התנהגות זו היתה רווחת במשרדי מריל לינץ' בסן אנטוניו.



מקרה זה הצטרף לשורה של תביעות על רקע הפליה מגדרית והטרדה מינית שהוגשו נגד בתי ההשקעות בוול סטריט, שביניהם סמית בארני ומורגן סטנלי, ושהובילו לשינוי ביחסי העבודה בבנקים.



הידועה מבין תביעות אלה היתה זו שהוגשה נגד סמית בארני, לשעבר סלומון סמית בארני. באותה תביעה חויבה הפירמה בדצמבר 2002 לשלם 3.2 מיליון דולר בפיצויים לברוקרית לשעבר, לאחר שנחשפו מקרים של הטרדה מינית של ברוקריות שעבדו במרתף שכונה על ידי הברוקרים בחברה בשם "חדר הבום בום". סמית בארני הואשמה גם כי העסיקה שיעור נמוך של נשים, אשר זכו לשכר נמוך יותר מגברים שהועסקו בתפקידים זהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully