וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM תבצע ארגון מחדש של פעילותה באירופה; תצמצם עצמאותן של חטיבות סאאב, אופל ו-ווקסהול

סוכנויות הידיעות

17.6.2004 / 10:56

יצרנית המכוניות הגדולה בעולם העריכה כי עסקיה באירופה יגיעו לאיזון ב-2004, אולם השבוע מסרה כי צפוי הפסד שנתי נוסף



ג'נרל מוטורס (סימול GM), יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, צפויה לבצע ארגון מחדש משמעותי של עסקיה האירופים תוך הגדלת כוחם של מנהלי פעילותה האירופית על חשבון חטיבות אופל, סאאב ו-ווקסהול.



מוקדם יותר השנה העריכה ענקית הרכב כי פעילותה האירופית תגיע השנה לאיזון או אף תרשום רווח של עד 100 מיליון דולר, אולם סמנכ"ל הכספים של GM, ג'ון דיוויין, אמר השבוע לאנליסטים כי עסקיה האירופים של החברה צפויים לרשום שוב הפסד שנתי. דיוויין לא ציין מה היקף ההפסד הצפוי באירופה, אך ציין כי GM תעמוד ביעדיה השנה הודות לתוצאות משופרות של זרוע השירותים הפיננסים GMAC.



מכירות GM באירופה ירדו מתחילת השנה ב-0.8% לעומת התקופה המקבילה, ונתח השוק של החברה ביבשת התכווץ מ-9.9% ל-9.5%.



עסקיה האירופיים של GM אינם רווחיים מאז שנת 1999. ברבעון הראשון של 2004 דיווחה GM על הפסד של 116 מיליון דולר באירופה, לעומת הפסד של 65 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה הסבירה את ההרעה בתוצאות בתחרות מוגברת, הפסדים גדולים יותר עקב תנודות בשערי מטבע, והוצאות הכרוכות בהשקת דגם אופל אסטרא, התשובה של GM לגולף של פולקסוואגן. בשנת 2003 כולה רשמה GM אירופה הפסד של 286 מיליון דולר.



במסגרת הארגון מחדש של פעילותה האירופית, יוכפפו מנהלי המכירות והשיווק של ווקסהול הבריטית, אופל הגרמנית וסאאב השוודית למנהל המכירות והשיווק של GM אירופה, ג'ונתן בראונינג. עד כה הם היו כפופים לראשי החטיבות ולבראונינג בעת ובעונה אחת - מצב שגרם לא פעם לבלבול וחוסר יעילות.



כך גם בתחומי הייצור ופיתוח המוצר, אשר הממונים עליהם בווקסהול, אופל וסאאב ידווחו החל מעכשיו ישירות לקארל-פיטר פורסטר, אשר ימונה לסמנכ"ל התפעול של GM אירופה לאחר ששימש כמנכ"ל אופל מאז שנת 2001.



GM רשמה ירידה של 13.5% ברווחיה ברבעון הראשון של 2004, אולם עלתה על תחזיות האנליסטים עם רווח של 1.28 מיליארד דולר, או 2.25 דולר למניה, לעומת תחזיות ל-1.79 דולר למניה. בניכוי סעיפים חד פעמיים היה הרווח גבוה ב-31% בהשוואה לתקופה המקבילה. הכנסותיה של GM ברבעון הראשון עלו ל-47.8 מיליארד דולר, לעומת 47.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל של 2003.



בעת פרסום תוצאותיה הרבעוניות העלתה GM את תחזיותיה ל-2004 בעקבות התוצאות החיוביות של הרבעון הראשון, ומסרה כי היא צפויה לרשום רווח של כ-7 דולרים למניה ב-2004, לעומת תחזית קודמת לרווח של 6.5-6 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully