וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד מתחת ל-37 דולר לחבית בניו יורק בעקבות העברת הריבונות בעיראק וסיום השביתה בנורווגיה

TheMarker

28.6.2004 / 13:26

מחיר הנפט נפל ביותר מ-13% מאז השיא שנרשם בתחילת החודש; החוזים למסירה באוגוסט נסחרים לקראת פתיחת המסחר ברמה של 36.85 דולר לחבית



מחירי הנפט הגולמי ממשיכים לרדת על רקע העברת הריבונות בעיראק שהוקדמה להיום וסיום שביתת עובדי הנפט בנורווגיה בסוף השבוע.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בחודש אוגוסט יורד ב-1.3% לרמה של 36.85 דולר לחבית במסחר לאחר הסגירה בבורסת הסחורות בניו יורק.



העברת הריבונות לממשל הזמני בעיראק הוקדמה להיום, במקום יום רביעי, כפי שתוכנן במקור. שר החוץ העיראקי, הושיאר זבארי, אמר מוקדם יותר היום כי ייתכן שהעברת הריבונות תוקדם על מנת להקשות על מתנגדיה לפגוע במהלך.



שביתת עובדי הנפט בנורווגיה, אשר איימה להביא להפסקת תפוקת הנפט של יצואנית הנפט הגולמי השלישית בגודלה בעולם, הסתיימה ביום שישי בעקבות התערבות ממשלת נורווגיה.



ממשלת נורווגיה כפתה על הצדדים הסדר בסכסוך סביב זכויות הפנסיה של העובדים, ובכך שמה קץ לשביתה בת השבוע. מאז פרוץ השביתה ירדה תפוקת הנפט של נורווגיה ביותר מ-10%, או כ-370 אלף חביות ליום.



מחירי הנפט רשמו שיא של 42.45 דולר לחבית ב-1 ביוני על רקע הערכות כי צפוי מחסור בנפט גולמי הקיץ ועל רקע ההסלמה באלימות בעיראק, אולם רשמו ירידה מאז פגישת שרי הנפט של אופ"ק בביירות ב-3 ביוני, בה הוחלט להגדיל מכסות התפוקה של הארגון ב-2 מיליון חביות ליום, לרמה של 25.5 מיליון חביות ליום. עוד הוחלט על הגדלה נוספת של התפוקה ב-500 אלף חביות ליום החל מתחילת אוגוסט.



מאז השיא שרשמו בתחילת החודש ירדו מחירי הנפט ב-13.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully