וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IDC: הנזק מפיראטיות תוכנה בישראל הסתכם ב-2003 בכ-70 מיליון דולר

צורי דאר

7.7.2004 / 13:09

על פי המחקר, שהוזמן על ידי ארגון BSA, היקף הנזק לתעשיית התוכנה העולמית הגיע ב-2003 ל-29 מיליארד דולר; BSA: שיעור הפיראטיות בישראל יורד בהדרגה בשל פעילות הסברה ואכיפה



היקף פיראטיות התוכנה בישראל בשנת 2003 עמד על 35%, והיקף ההפסדים לחברות התוכנה הפועלות בישראל - בינלאומיות ומקומיות יחדיו - הגיע ל-69.2 מיליון דולר. כך עולה מסקר בינלאומי בנושא פיראטיות תוכנה של חברת המחקר IDC, שהוזמן על ידי BSA, הארגון הבינלאומי של יצרניות תוכנה.



לפי נתוני IDC, בעוד היקף התוכנות שהותקנו במחשבים ברחבי העולם בשנה החולפת הסתכם בכ-80 מיליארד דולר, הרי רק תוכנות שעלותן נאמדת ב-51.2 מיליארד דולר נרכשו באופן חוקי. משמעות הדבר היא ש-36% אחוז מהתוכנות המותקנות במחשבים ברחבי העולם בשנת 2003 היו תוכנות פיראטיות, והן מייצגות הפסדים לתעשיית התוכנה העולמית בהיקף של 29 מיליארד דולר.



בשנת 2002 בחן דו"ח BSA רק את שוק התוכנות העסקיות, ובו הסתכמו הרכישות החוקיות של תוכנה בכ-20.5 מיליארד דולר בלבד, וההפסדים הסתכמו בכ-13.1 מיליארד דולר. במישור המקומי, ציין עו"ד ערן סורוקר, הנציג המשפטי של BSA בישראל, ששיעור הפיראטיות בישראל יורד בהדרגה, ומתקרב אט אט לסטנדרטים מערביים. "אנו זוקפים עובדה זו לפעילות הסברה ואכיפה נמרצת של הארגון בשנים האחרונות, בשילוב שיתוף פעולה פורה של רשויות החוק והאכיפה במדינה", אמר.



"הירידה באחוזי הפיראטיות בישראל נובעת בעיקרה מהירידה בהיקף הפיראטיות בקרב הארגונים הגדולים בישראל. יחד עם זאת, בקרב חברות וארגונים קטנים, וכן במשרדים ועסקים קטנים הפועלים מבתים פרטיים, שיעור הפיראטיות הוא גבוה ביותר ולפי הערכתנו עומד על למעלה מ-50%", מציין סורוקר.



הסקר מלמד כי אחוז הפיראטיות הגבוה ביותר מצוי במזרח אירופה, עם שיעור פיראטיות ממוצע של 71 אחוז, וכן במדינות אמריקה הלטינית, עם שיעור פיראטיות ממוצע של 63 אחוז. יחד עם זאת, היקף הנזק בדולרים לתעשיית התוכנה בשני אזורים גיאוגרפיים אלה הוא הנמוך ביותר - 2.1 מיליארד דולר במזרח אירופה ו-1.2 מיליארד דולר באמריקה הלטינית, וזאת מאחר וכלכלת מדינות אלו אינה מפותחת מבחינה טכנולוגית.



על פי הסקר, הנזקים הגדולים ביותר לתעשיית התוכנה העולמית נגרמים דווקא במדינות מערביות מתקדמות. זאת בשל העובדה שבמדינות אלה, למרות שיעור פיראטיות נמוך למדי, נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה מתקדמת, ובעלויות גבוהות. בארה"ב, עם שיעור פיראטיות של 22 אחוז בלבד, נגרם נזק של כ-6.5 מיליארד דולר; בגרמניה, בה שיעור הפיראטיות הוא 30 אחוז, נגרם נזק של כ-1.9 מיליארד דולר; באנגליה וביפאן מתקיימים נתונים דומים ביותר - שיעור הפיראטיות הוא 29 אחוז בכל אחת משתי המדינות, והיקף הנזק שנגרם בכל אחת מהמדינות הוא בשיעור של כ- 1.6 מיליארד דולר.



סין היא מדינה יוצאת דופן לרעה, הן מבחינת שיעור הפיראטיות בה, והן מבחינת היקף הנזקים לתעשיית התוכנה העולמית. שיעור הפיראטיות בסין מגיע ל-92 אחוז, והיקף הנזק לתעשיית התוכנה העולמית מסתכם בכ-3.8 מיליארד דולר. שיעורי פיראטיות גבוהים ונזקים משמעותיים ניתן למצוא, בין היתר, גם בצרפת (45 אחוזי פיראטיות, 2.3 מיליארד דולר נזק), בהודו (73 אחוזי פיראטיות, 367 מיליון דולר נזק), מקסיקו (63 אחוזי פיראטיות, 369 מיליון דולר נזק), ובדרום קוריאה (48 אחוזי פיראטיות, 461 מיליון דולר נזק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully