וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מגיב בירידה של 1.6% לנתוני אבטלה גבוהים; דלתא3 צונחת ב-25%

רמי קפלן

4.5.2001 / 19:21

האבטלה הגבוהה מעוררת חשש לכושר הצריכה האמריקאי ולהחרפת המיתון; רדוויו מזנקת ב-20% אחרי שהודיעה על רכישה חוזרת של רבע ממניותיה

נתוני האבטלה הגבוהים של חודש אפריל באמריקה, שהתפרסמו היום כשעה לפני פתיחת המסחר, הם האחראים העיקריים לסנטימנט השלילי שפוקד את השוק ביום המסחר האחרון של השבוע. מדד הנאסד"ק מידרדר כעת אל אזור קו 2,100 הנקודות אחרי ירידה של 1.6%. מדד הדאו ג'ונס מאבד 0.4% מערכו.

שיעור האבטלה בחודש אפריל עמד על 4.5%, יותר מאשר בחודש מארס, אז היה השיעור 4.3%, ויותר מתחזית רחוב וול סטריט שעמדה על 4.4%. שיעור זה הוא הגבוה ביותר בשנתיים וחצי האחרונות.

את הנתון הגבוה מן הצפוי רואים המשקיעים באור שלילי, לאו דווקא בגלל ההזדהות עם ציבור המובטלים, אלא דווקא מאחר שהוא עלול לפגוע בכושר הצריכה של ציבור זה ושל עובדים אחרים החוששים למשרתם, ובכך להעמיק את המיתון. מנגד, הנתונים הגבוהים עשויים לדחוף את הפדרל ריזרב לביצוע קיצוצים נוספים בריבית, עמוקים ומהירים יותר - מה שאמור לגרום למשקיעים להסיט כספים לעבר הבורסה.

יחד עם השוק כולו נסחרות המניות הישראליות בנטייה לירידות שערים. את הרשימה השלילית מובילה מניית דלתא שלוש , שצונחת כעת ב-25% למחיר של 1.1 דולרים, לאחר שפירסמה אתמול דו"חות כספיים. החברה דיווחה על הכנסות הנמוכות ב-9% מתחזיותיה ומן הרבעון שעבר, ועל הפסד של 27 סנט למניה, פחות טוב מהרבעון המקביל. החברה גם דיווחה כי היא נפגעת מהירידה בהוצאות על ציוד טלקומוניקציה.

מניית קריאו יורדת ב-6.6% למחיר של 19.5 דולר - גם היא בעקבות דו"חותיה הכספיים של החברה לרבעון הראשון. החברה הקנדית בעלת הזיקה הישראלית אומנם הצליחה לעמוד בתחזיות שפירסמה בסופו של הרבעון שעבר, אך עם זאת הודיעה כי היא אינה מצפה לראות צמיחה ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון - מה שמסביר כנראה את הלך הרוח שמביא להידרדרות במחירה היום.

גם מניות הטכנולוגיה הכבדות מצטרפות למנגינת הירידות. כך, צ'ק פוינט מאבדת 5% למחיר של 63.6 דולר, מניית מרקורי משילה 4.5% ל-64.3 דולר ומניית קומברס יורדת ב-3.7% ל-64.6 דולר.

ישראליות נוספות שבולטות בירידות הן סרגון , שמוסיפה לאבד ערך גם היום, הפעם עם ירידה של 7.5% ל-3.3 דולרים, ומניית אלקטריק פיול , שיורדת ב-7.2% למחיר של 2.6 דולרים, למרות שהודיעה היום על הסכם שיווק חדש לסוללותיה עם חברה בריטית.

בקרב העולות המעטות בולטת מניית רדוויו , שמוסיפה 19.7% למחיר של 79 סנט, לאחר שהודיעה על רכישה חוזרת של רבע ממניותיה בהיקף של 2.5 מיליון דולר. הצעד הזה של רדוויו, שהפתיעה לטובה בשורת הרווח של הדו"חות שפירסמה והצליחה לעמוד בתחזית ההכנסות שלה, אמור לאותת למשקיעים על הביטחון של ההנהלה בעתיד החברה, וכפי שניתן לראות - האיתות כבר התקבל בברכה. עוד עולות היום מניית קומטאץ' , שממשיכה מומנטום חיובי מהימים האחרונים ועולה כעת ב-5.5% למחיר של 1.15 דולרים, ומניית וייו , שעולה ב-6.7% ל-1.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully