וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הביטחון העסקי בגרמניה של מכון Ifo עלה ביולי בפעם הראשונה מזה 3 חודשים

רונן סרברניק

27.7.2004 / 11:55

המדד עלה ביולי לרמה של 95.6 נקודות לעומת 94.6 ביוני ולעומת תחזית כלכלנים לרמה של 95 נקודות; רכיב הציפיות העתידיות עלה לרמה של 97.1 נקודות לעומת 96 בחודש הקודם



מדד הביטחון העסקי בגרמניה עלה בחודש יולי בפעם הראשונה מזה 3 חודשים על רקע גידול ביצוא מגרמניה, אשר פיצה על הצריכה הפרטית המהוססת.



מדד הביטחון העסקי של מכון Ifo, המבוסס על סקר של 7,000 בכירים בשוק הגרמני, עלה לרמה של 95.6 נקודות בחודש יולי לעומת 94.6 בחודש יוני, ולעומת תחזית כלכלנים לעלייה לרמה של 95 נקודות.



"היצוא ממשיך להיות יקר, כפי שמאשרות תחזיות היצוא במגזר היצרני", אמר נשיא מכון Ifo, האנס וורנר סין, בהודעה לעיתונות.



במקביל דיווח המכון על עלייה ברכיב המצב הנוכחי של המדד לרמה של 94.1 נקודות לעומת 93.2 בחודש הקודם, ועלייה ברכיב הציפיות העתידיות לרמה של 97.1 נקודות לעומת 96 בחודש הקודם.



הביטחון העסקי מתחזק בקרב 12 מדינות גוש היורו. מדד הביטחון העסקי בבלגי, אשר לפי כלכלנים רבים מהווה מדד להלך הרוחות הכללי באירופה, עלה החודש לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2000, כך דיווח אתמול הבנק המרכזי של בלגיה.



אך למרות זאת אמר נשיא הבונדסבנק, אקסל וובר, כי גרמניה "עדיין רחוקה" מ"התאוששות המקיימת את עצמה". הצריכה הפרטית והעסקית נותרות חלשות, ושיעור האבטלה בגרמניה נותר ברמה של 9.8% - הרמה השנייה הכי גבוהה בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully