וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: מספר האמריקאים הנהנים מביטוחי בריאות במקום העבודה נפל ב-9 מיליון בתוך שנתיים

TheMarker

5.8.2004 / 18:18

על רקע זינוק של 28% בעלויות ביטוחי הבריאות בארה"ב; הנפילה החדה ביותר במספר המבוטחים - בקרב מעוטי הכנסה ואמריקאים ממוצא לטיני



מספר האמריקאים הנהנים מביטוחי בריאות במקום העבודה צנח בכ-9 מיליון בין השנים 2001 ל-2003, כאשר הנפילה החדה ביותר נרשמה בקרב בעלי שכר נמוך ואמריקאים ממוצא לטיני. כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע בארה"ב.



הגורמים העיקריים לירידה במספר המבוטחים הם ההאטה הכלכלית שהחלה בשנת 2001 וזינוק של 28% בעלויות ביטוחי הבריאות, לפי מחקר שערך המרכז לחקר שינויים במערכת הבריאות (CSHSC). עם זאת, ספק אם התאוששות הכלכלה תביא לעלייה מחודשת וניכרת במספר המבוטחים, אם כי היא עשויה לבלום את הירידה, נכתב במחקר. יתר על כן, התרחבות הפער בין שיעור הגידול בעלויות ביטוחי הבריאות לבין העלייה ברמת השכר בארה"ב, עשויה לעודד את המשך המגמה.

מספר האמריקאים עד גיל 65 המבוטחים על ידי מקום העבודה ירד מ-67% בשנת 2001 ל-63.4% בשנה שעברה - או 8.9 מיליון בני אדם. עם זאת, תוכניות ביטוחי בריאות ממשלתיות דוגמת מדיקייד, אשר נועדו להבטיח שירותי בריאות למעוטי הכנסה, הצליחו לפצות על הירידה בהיקף הביטוח במקומות עבודה, ועל כן נותר מספר האמריקאים שאין להם ביטוח בריאות כלשהו כמעט ללא שינוי ברמה של 44 מיליון. אחוז האמריקאים בגיל עבודה אשר היו זכאים לביטוחי בריאות באמצעות תוכניות אלה צמח מ-9% ל-12% באותה התקופה.



מדיקייד, המופעלת ברמה הפדרלית והמדינתית, מספקת ביטוח בריאות למשפחות הזכאיות להטבות במסגרת סיוע למשפחות, ולקשישים בעלי הכנסה נמוכה. התוכנית נקבעה על פי חוק בשנת 1965 וממומנת על ידי כספי הממשל הפדרלי וממשל המדינות.



מחקר נוסף שפורסם בשבוע שעבר בארה"ב, שנערך על ידי קרן משפחת קייזר (Kaiser Family Foundation), הראה כי במחצית השנייה של שנת 2003 נרשמה ירידה במספר המבוטחים החדשים בתוכניות ביטוח בריאות לילדים שמפעילים ממשלי המדינות - לראשונה מאז השקתן בשנת 1997. לפי המחקר נבעה הירידה בירידה ניכרת בהכנסות ממשלי המדינות לנוכח חולשת הכלכלה האמריקאית.



קבוצת האוכלוסיה שבה נרשמה הירידה הבולטת ביותר ברמת הזכאות לביטוחי בריאות בעבודה, היתה קבוצת גילאי 19-39, בה ירד אחוז המבוטחים מ-64.9% ל-59.4% בין השנים 2001 ל-2003.



אחוז הזכאים לביטוחי בריאות במקום העבודה בקרב עובדים ממשקי בית בני ארבע נפשות בעלי שכר שנתי של 36,800 דולר - כפליים מקו העוני הרשמי של הממשל הפדרלי - ירד מ-37.4% ל-32.5% בתקופה האמורה.



אמריקאים ממוצא לטיני היו הקבוצה האתנית בעלת אחוז הזכאים הנמוך ביותר. מספר הזכאים לביטוחי בריאות בעבודה נפל מ-46.7% ל-39.7%.



ביטוחי בריאות לעובדים מהווים כיום את סעיף ההוצאות הגדול ביותר של המעסיקים בארה"ב בתחום השכר - לראשונה זה 10 שנים - כך לפי מחקר חדש אחר של קבוצת המחקר האמריקאית Employment Policy Foundation המתמקדת בתחום יחסי העבודה, ואשר ממומנת באופן חלקי על ידי המגזר העסקי. ברבעון הראשון של שנת 2004 היוו הוצאות על ביטוחי בריאות 23% מכלל הוצאות השכר של המעסיקים, לא כולל מרכיב המשכורת. לשם השוואה, הוצאות בגין ימי חופשה ומחלה היוו בתקופה זו 22.6% מכלל הוצאות השכר.



סך ההוצאות על שירותי בריאות מהוות כיום 15% מהתוצר המקומי הגולמי בארה"ב (GDP), לעומת 5% בשנת 1960, וכלכלנים מעריכים כי הנתח שלהן בתמ"ג צפוי להמשיך לצמוח ואף להגיע לשיעור של 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully