וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון הוציא צו מניעה נגד התקשרות עם הזוכה במכרז להפעלת קווי התחבורה הציבורית במודיעין

אמיר הלמר

19.9.2004 / 15:28

היקף המכרז עשרות מיליוני שקלים; במכרז זכתה שותפות בין חברת ז'ק יולזרי וחברת שפר את אלי לוי; השופשטת בייניש קבעה כי לעתירה של החברה המפסידה מרגלית יש סיכוי ממשי להתקבל



שופטת ביהמ"ש העליון דורית בייניש נעתרה לבקשתה של חברת מרגלית המפעילה כיום את קווי התחבורה בעיר מודיעין, והוציאה צו המונע ממשרד התחבורה להתקשר עם הקבוצה שזכתה לאחרונה במכרז להפעלת קווי תחבורה ציבוריים בעיר וקווים בינעירוניים הקשורים אל העיר.



החברה שזכתה במכרז היא קווי ענק בתחבורה, שהוקמה על ידי חברת המוביל ז'ק יולזרי וחברת שפר את אלי לוי. המדובר במכרז להפעלת הקווים למשך 6 שנים, שהפעלתו על ידי הקבוצה הזוכה אמור להתחיל בראשית 2005.



חברת מרגלית שהפסידה במכרז זה, עיינה במסמכי המכרז והגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה כנגד זכייתה של קווי ענק, בטענה שנפלו פגמים בהצעתה בעניין הערבות הבנקאית שהגישה - פגמים שלמעשה היו אמורים להביא לפסילת ההצעה.



מרגלית טענה באמצעות עוה"ד שמואל הרציג ורות ברק כי הערבות הבנקאית שהגישה הזוכה במכרז קצרה ב-14 יום מהתקופה הנדרשת על פי מסמכי המכרז, וכי על פי ההלכה הפסוקה עניין זה פוסל את ההצעה. למרות זאת סירב ביהמ"ש המחוזי להוציא צו מניעה כנגד ההתקשרות עם הזוכה במכרז.



בעקבות זאת עירערה מרגלית לביהמ"ש העליון, שכאמור קיבל את הערעור והוציא צו מניעה. ביניש בהחלטה קובעת כי מדובר במקרה מובהק למתן סעד זמני, שכן ההלכה בעניין פגמים בערבות הינה ברורה, ורק לאחרונה נפסק בביהמ"ש העליון כי פגם מסוג של ערבות לתקופה קצרה מהנדרש הינו פגם מהותי היורד לשורש הערבות ומביא לפסילתה של ההצעה.



בייניש קובעת כי יתכן שבנסיבות המקרה הנוכחי היה מקום להכרעה שונה מזו שהתקבלה באותם פסקי דין, אך עניין זה יתברר לאחר שיסיימו הצדדים להביא טיעוניהם בפני בית המשפט. אבל ההלכה הפסוקה אומרת ביניש מעידה כי יש סיכוי לעתירה, ולכן יש להוציא במקרה זה צו מניעה כדי שלא תסוכל האפשרות של המבקשת לזכות במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully