וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: צ'רנוי קשור לארגוני פשיעה ברוסיה

אמיר הלמר

11.10.2004 / 16:59

נציגי הפרקליטות טענו עוד בביהמ"ש כי מיכאל צ'רנוי נחקר ביחבא"ל בנושאים שאינם קשורים לפרשת רכישת מניות בזק. הסנגור, עו"ד וינרוט, בתגובה: זה שקר - הוא מעולם לא נחקר

נציגי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה טענו היום בדיון שהתקיים בפרשת בזק כי בידי הפרקליטות הצטבר חומר מודיעיני סודי חזק ביותר המעיד כי מיכאל צ'רנוי היה מעורב בקשר עם מספר ארגוני פשיעה בברית המועצות.

עוד הוסיפו נציגות הפרקליטות כי בימים האחרונים אישרו להם גורמים ביחבא"ל כי צ'רנוי אכן נחקר ביחידה בקשר לחומרים אחרים שאינם קשורים לפרשת בזק. בתגובה לכך אמר סנגורו של צ'רנוי כי לא היו דברים מעולם וצ'רנוי מעולם לא נחקר ביאחב"ל, וכי גם חוקרי היאחב"ל שנחקרו בביהמ"ש הודו בדבר.

נציגות הפרקליטות עמדו על כך כי צ'רנוי אכן נחקר והדגישו כי "מעולם לא אמרנו שאין כנגד צ'רנוי חומרים על מעורבותו בפרשות פליליות רק אמרנו שלא נפתחה כנגדו חקירה בחשד לרצח. הוא לא נחקר בחשד לרצח אבל נחקר".

במסגרת הדיון התברר כי בין השאר החומר המודיעיני מצביע על כך שצ'רנוי מעורב בייצור סמים. הדבר עלה כאשר התלהטו הרוחות מעט ועו"ד ירון פירדי המייצג אף הוא את צ'רנוי שאל את הפרקליטות האם "על ייצור סמים יש להם מידע מודיעיני". הפרקליטות אישרה כי קיים מידע שכזה וכי היא מוכנה לספק אותו לשופט עודד מודריק שיבחן אותו.

הדברים הללו עלו כאמור בדיון שהתקיים היום בנוגע לדרישת ההגנה לקבל לידיהם את כל קלטות האזנות הסתר שבוצעו לצ'רנוי במהלך 4 השנים האחרונות וכן את הקלטות במסגרתן האזינה המשטרה לעוזרו של צ'רנוי זאב רום, לאיש העסקים גד זאבי ולעורך דינו מיכאל קומיסר הנאשמים אף הם בכתב האישום.

כתב האישום נגד צ'רנוי, רום, זאבי וקומיסר הוגש כבר לפני שנתיים ובמסגרתו הם נאשמים בכך שהם היו שותפים למרמה כלפי המדינה בקבלת האישור לרכישת 19.6% ממניות בזק.

כתב האישום מבוסס על האזנות סתר שביצעו חוקרי היאחב"ל במשך 4 שנים לצ'רנוי. ההאזנות בוצעו לא רק לקווי הטלפון שלו, אלא גם במשרדו. כמו כן השתילה המשטרה האזנות סתר במהלך חתונתה של בתו של צ'רנוי במלון הילטון בתל אביב.

פרקליטיו של צ'רנוי, וינרוט, פירדי, ועוה"ד יהושע רזניק וז'ק חן פנו לביהמ"ש בבקשה לחשוף בפניהם את כל האזנות הסתר שבוצעו לצ'רנוי אשר כוללת על פי הערכה כ-27 אלף שיחות וכן את כל החומר המודיעיני שהביא לקבלת האישורים להאזנות הסתר הללו בין השאר בטענה כי מדובר בחומר מודיעיני שיקרי ובלתי מבוסס.

כדוגמא לכך הביאו הסנגורים את נושא צו המעצר שבמשך השנים טענו בפרקליטות כי הוצא כנגד צ'רנוי ברוסיה בחשד למעורבות ברצח ואשר לאחרונה הודו בפרקליטות במהלך הדיונים כי לא הוצא צו שכזה וכי המקור לכך היה בעיתונות הרוסית.

וינרוט טען בדיון כי האזנות הסתר דרושות כדי להפריך את הטענה שמעלה הפרקליטות מזה זמן רב ואשר עומדת ביסוד כתב האישום לפיה צ'רנוי הוא מפיונר ולכן היה צריך להסתיר את זהותו בעת רכישת מניות בזק.

וינרוט ציין כי במשך שנים התייחסה הפרקליטות לצ'רנוי כמפיונר ורק לאחרונה הם שינו גישה והודו למעשה כי אין להם כל ראיות לכך וכי אין בכוונתם לטעון זאת בביהמ"ש. 'אני רוצה את האזנות הסתר כדי לבחון מדוע פתאום הם שינו את הגישה שלהם. זה יכול לעזור לי", אמר וינרוט.

הפרקליטות כאמור מתנגדת לחשיפת כל האזנות הסתר בעיקר כי לטענתה מדובר בפגיעה קשה בפרטיות של צדדים שלישיים כמו מזכירות וגורמים נוספים ששיחותיהם הוקלטו. הפרקליטים של כל המעורבים בפרשה טענו כי הם מוכנים ליטול על עצמם כל סייג שיוטל עליהם על ידי ביהמ"ש כדי למנוע פגיעה בפרטיות של המוקלטים.

בתוך כך התברר היום כי המשטרה האזינה במהלך שלושה חודשים החל מאפריל 2000 גם לשיחותיו של איש העסקים גד זאבי בין השאר לשיחות שקיים עם עורך דינו קומיסר. עוה"ד נוית רגב המייצגת את זאבי ביחד עם עו"ד דן שיינמן אמרה כי כל שהם קיבלו זה מספר שיחות ותמלילים שהפרקליטות החליטה כי הם רלבנטיים לפרשה אבל אין לנו רשימה של כל ההאזנות שבוצעו לזאבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully