וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקולם גלייזר מגביר מאמציו להשתלט על מנצ'סטר יונייטד: הגדיל החזקותיו ל-25.5%

סוכנויות הידיעות

17.10.2004 / 12:15

יום לאחר קריסת השיחות עם בעלי המניות הגדולים במועדון הכדורגל, רכש המיליארדר האמריקאי 15.8 מיליון מניות נוספות



המיליארדר האמריקאי מלקולם גלייזר חידש את מאמציו לרכוש את מנצ'סטר יונייטד (סימול MNU.L) למרות קריסת השיחות בין נציגיו לבין בעלי המניות הגדולים במועדון הכדורגל, השותפים האירים ג'ון מאנייר וג'יי.פי מקמאנוס.



גלייזר, הבעלים של קבוצת הפוטבול האמריקאית טמפה ביי, הגדיל ביום שישי את החזקותיו במועדון מ-19.2% ל-25.5% לאחר שרכש 15.8 מיליון מניות במחיר ממוצע של 285 פני למניה. עקב כך, נסגרה מניית מנצ'סטר שלשום בזינוק של קרוב ל-8% בבורסת לונדון.



הגדלת החזקותיו של גלייזר במנצ'סטר, מועדון הכדורגל הגדול בעולם במונחי הכנסות, באה יום לאחר קריסת המגעים שניהל לרכישת הנתח של מאנייר ומקמאנוס, המחזיקים ב-28.9% ממניות המועדון.



לפי ההערכות בשוק, העביר גלייזר ביום שישי פקודה לקניית 25 מיליון מניות של מנצ'סטר - היקף רכישה שהיה מגדיל את החזקותיו במועדון ל-29%. החוק בבריטניה מחייב בעל מניות שמגדיל את החזקותיו מעבר ל-29% להגיש הצעת רכש לחברה.



מועדון הכדורגל אישר שלשום כי התנהלו שיחות עם גלייזר ומשפחתו לגבי הצעת רכש אפשרית. עם זאת, הוסיף המועדון כי "לא הוגשה הצעה סופית לעיונו של הדירקטוריון".



אוהדי מנצ'סטר, המתנגדים בחריפות לתוכניותיו של גלייזר, פועלים לחסימת ניסיון הרכש, וקית' האריס, יו"ר בית ההשקעות הלונדוני סימור פירס ואוהד ותיק של המועדון, מגבש במקביל הצעת רכש מתחרה.



האריס, דמות מוכרת בחוגי הכדורגל הבריטי, מקווה לשכנע את מאנייר ומקמאנוס למכור לו את מניותיהם במועדון, אולם הוא טרם הבטיח את התמיכה הפיננסית הנדרשת למהלך. עם זאת, המימון הנדרש עשוי להגיע מענק הבנקאות HSBC - בו שימש האריס בעבר כראש מחלקת בנקאות ההשקעות.



מנצ'סטר יונייטד, אחד ממועדוני הכדורגל היחידים בעולם שהם חברה בורסאית, רשם ירידה של 35% ברווח הנקי בשנה החולפת ל-19.4 מיליון ליש"ט (35 מיליון דולר), או 7.4 פני למניה. הכנסות המועדון ירדו ב-2% ל-169 מיליון ליש"ט (312 מיליון דולר). המועדון ייחס את הירידה ברווח השנתי לנסיגה בהכנסות מזכויות שידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully